Digit #23 - Jak se ze-jména dělá značka na internetu

Filed under

Přímý odkaz na stažení videa ve formátu mp4

Přímý odkaz na stažení videa ve Flash formátu (flv)

Přímý odkaz na stažení audia ve formátu MP3

Linkuj.cz!

Tříadvacítka Digitu je věnována selfpromu a obecně budování osobního business na internetu. Na příkladu minulého dílu a osobnosti Radka Hulána vám nabízíme náš pohled na pozadí řady blogů a web 2.0 projektů. Jak špatní hoši využívají spam, MFA weby, agregátory, affilate programy a budování komunit vášnivých odpůrců k vydělávání peněz na Internetu. Stejně tak nabízíme i několik tipů pro „hodné hochy“ jak si vybudovat značku ze-jména na internetu.

122 Comments

  1. Láááďa
    Posted 7. 12 2008 at 19:16 | Permalink

    Jupí! Tak to jdu honem zkouknout….

  2. Posted 7. 12 2008 at 19:36 | Permalink

    Tohle je jeden z nejlepších a poučných podcastů. Díky hoši. Jinak ohledně facebooku a dalších komunitních webů, tak se to snaží všechno taky počeštit. Facebook je v češtině atd.

  3. petrmara
    Posted 7. 12 2008 at 19:41 | Permalink

    @kryspin taky diky za komentar, jinak mas samozrejme pravdu, muj komentar spise smeroval na samotny nazev - facebook, proste seznam nebo sitko zni vic cesky a imho rada lidi neprekroci hranici jmena, i kdyz obsah je v cestine..

  4. Posted 7. 12 2008 at 20:02 | Permalink

    @petrmara Abych se přiznal, asi jsem z těch facebooků, myspace, youtube tak zblblej, že když jste se zmínili o sitko (o kterém jsem snad do teď něslyšel), tak jsem vyťukal sitco.com :D
    Jinak, jak jsme se měli zmínit o RH, tak můj pohled se na něj nezměnil. Já jsem si vždycky udržoval odstup od virtuálních osobností a četl jsem jeho blog to jen ze zvědavosti. Protože mě bavilo sledovat ten humbuk kolem. :)

  5. Láááďa
    Posted 7. 12 2008 at 20:16 | Permalink

    JJ taky myslím že je to poučný… Pěkný díl.
    A jenom taková otázečka… Co říkáte na konkurenci od Živě? Teda jestli ste si všimli…

  6. Semsic
    Posted 7. 12 2008 at 20:59 | Permalink

    Pěkný díl, díky za něj.

    BTW: S Hulánem máte asi pravdu, až na to, že podle mých zkušeností je MS opravdu stabilnější než OS X. Možná jste ještě neprokoukli marketing Applu.

    Pěkný den

  7. Posted 7. 12 2008 at 21:03 | Permalink

    Velice povedený díl, dobře Vy! :)

  8. Posted 7. 12 2008 at 21:03 | Permalink

    No, pěkně jste popsali osobnost RH tak jak ji vidím já už rok. Vždy si ale jeho blog rád přečtu, ne kvůli jeho vědomostem, ale kvůli tomu, že se chci pobavit. A bavím se velice. A hlavně se bavím tím, jak ho někdo žere a jak ho někdo nenávidí. Ten minulý díl jsem tedy až doteď nepochopil, takže máte kluci bod. Určitě sledovanost zvednul, to už je vidět v komentářích. Já ovšem rád sleduji digit kvůli přínosným informacím, takže budu radši sledovat novinky z oblasti IT než díl, který zvedne sledovanost za pomoci Radka Hulána.

  9. Posted 7. 12 2008 at 21:09 | Permalink

    @Láááďa: Diky za pochvalu. Konkurence Zive jsem si treba ja nevsiml, protoze pokud myslis Tyden Zive, tak si nemyslim, ze jde o konkurenci Digitu. Digit je projekt, ktery vznikl proto aby nabidnul nejaky alternativny pohled na svet ocima dvou konkretnich lidi - Petra a me. Tyden Zive mi pripada aspon podle tech dvou dilu co jsou online, jako video prepis toho co Zive vyprodukuje jinak. Takze spis jako alternativni formu publikovani nez jako videocast. Ale jinak klukum drzim palce, myslim ze se s tim perou stejne jako my dva :)

  10. petrmara
    Posted 7. 12 2008 at 21:12 | Permalink

    @Sesmic: Dobry komentar, diky za nej! :D

  11. Jan Rajtr
    Posted 7. 12 2008 at 21:18 | Permalink

    Super díl. Můžu říct, že prakticky ve všem s vámi musím souhlasit. A propo čeká mě ročníková práce z reklamy, takže bych s dovolením využil pár názorů, které jste zde řekli. Myslím tím, že jsem se od vás hodně přiučil :-)
    Ale už k tématu. Ono, byznys na internetu je dnes velká věc. Přijde mi totiž, že většina lidí, bere internet mimo jiné jako určitý zdroj bezchybných informací a to mnohdy zcela nevědomě. Určitý vliv na to určitě má podle mě zakořeněný názor, že co je dáno je psáno. Tudíž hodně lidí brouzdá po netu, čte články, čte kachny atd. a nakonec neexistuje vlastně názor, který by určil pravdu. Vždyť i rádia, televize čerpají informace do zpráv z internetu, což se může ještě vymstít. A už jenom kolik lidí čte deníky typu Blesk. Konkrétně Blesk je nejčtenější magazín v ČR. Lidé, jak jste sami řekli, jdou za určitým typem zpráv. Nezajímají je dobré zprávy, jdou za tragédiemi, za neuvěřitelnostmi. A místo toho, aby si koupili dejme tomu nějaký vědecký magazín (= např. 21. století - není to reklama :-) koupí si raději bulvár (za 16 kč nebo kolik), a neuvědomí si, že to je pořád bulvár. A stejně to je s internetem. Na internet dnes může psát vlastně každý a cokoliv. Třeba taková Wikipedia, perfektní nápad otevřené encyklopedie. Ale zde je právě problém. Prakticky na Wikipedii neexistuje kontrola obsahu, takže pokud tam někdo napíše lidově řečeno blbost (i když napsanou odborným slangem) bude existovat spousta lidí, kteří to budou brát jako pravdu. Je to encyklopedie a lidé čtou encyklopedie aby se dozvěděli informace a přiučili se. Uvedu příklad z deskriptivní geometrie, který jsem našel při hledání informací pro seminární práci (momentálně si nejsem jistý, jestli to tam ještě existuje). V prostoru mohou být přímky určeny pouze parametrickými rovnicemi. Na wikipedii byly dány obecnými rovnicemi. Chyba jako hrom, ale? Nic se neděje a vsadím se, že nejsem sám kdo by se tak nachytal.
    Joj, to jsem se rozepsal - trochu od tématu.
    Co se týče Radka. Jak říkal Petr, myslím si také, že lidé nejsou připraveni na takový typ osobnosti. Neví jak ho zpracovat. Jak jsem řekl problém je v psané podobě. Já osobně čtu občas jeho web také. Ale jen pro pobavení; občas najdu nějaký program nebo trik pro počítač, který Radek popíše a v pohodě. Vezmu to, přeberu a vše OK (pozn. Jsem japkař a Apple mám rád :-). Teď mě napadlo vlastně i takové ICQ nebo jiné instant messengery. Co můžu soudit, moje věková kategorie (kolem 18) mlaďasů hodně využívá tenhle způsob komunikace. A málokdo si uvědomuje, že názory, věty a rozhovory, které jsou psané textovou podobou (a například ještě pomocí zkratek omg, jj, nz atp.) pořád nedokážou nahradit osobní komunikaci. Prostě chybí pohyby těla, obličeje, ton hlasu a mnoho dalšího. Lidé, i když nerad takhle škatulkuju, se na sebe dokážou naštvat i kvůli jedné větě po SMS nebo ICQ. A stejné to je s blogováním. Lidé si přečtou článek určité slohové úrovně a neberou v potaz určitý nadhled, že to je pořád textová podoba. To ještě neřešíme anonimizaci. Ve videu jste to řekli přesně. Můžu se nazvat Tondou z Nové Lhoty co má ferrari a letadlo. A nikdo mi nemusí dokazovat opak. Blog byl určen běžným lidem, tudíž zde asi nikdy nebudou psát tak slohově vytříbení autoři, aby dokázali s přesností napsat něco, o čem by si lidé měli udělat pravdivý názor. Trochu krkolomně jsem to napsal :-)

    Inu co se týče tohohle témata polemizovat by se nad tím dalo hooodně dlouho. A pro mě hodně zajímavá diskuze.

    PS: Napsal jsem jen můj názor, takže pokud někoho urazí, omlouvám se. :-)

  12. Posted 7. 12 2008 at 21:35 | Permalink

    @Jan Rajtr: Je super, kdyz ma clovek svuj nazor, bere veci s nadhledem a neboji se svuj nazor prezentovat. O to vtipnejsi je, kdyz se potrefena husa ozve :) Uz jsem dostal prvni email od Radka - doufam, ze se zapoji do verejne diskuze …

  13. Posted 7. 12 2008 at 21:36 | Permalink

    Pripajam sa k nazoru, ze toto bol zatial najlepsi a najprofesionalnejsi diel ktory ste vyprodukovali. Je mi jasne, ze vas pristup je prave “nebit profesionalny” v zmysle zastaralych konvencii. Myslm, ze vy ste medzi prvymi pochopili, ze tkzv profesionalita v oblekoch, kravatach uz nie je to co dnesnu generaciu zaujima. Je to hlavne kvalitny obsah podany ludskou formou a od skutocnych ludi s nazormi ktorym veria. (myslim tym..nie zamestnancov skrytych za firemnu znacku).
    Drzim palce v dobre rozbehnutom programe a vytajte v klube good guys :)

  14. Posted 7. 12 2008 at 21:42 | Permalink

    @lewro: dik, dostanu klubovou karticku? Miluju clenske karticky :)

  15. Posted 7. 12 2008 at 21:46 | Permalink

    @honza - musim nejaku peknu nadizajnovat a potom uvidime ;)

  16. Posted 7. 12 2008 at 22:16 | Permalink

    Zdravim, paradni a pro me osobne dost inspirativni dil :). Osobnu RH dle me prokouklo uz hodne lidi, ale proste zajit si obcas precist jeho “hejtik” na Apple ci ATI je proste sranda…

    K te bulvarizaci minuleho dilu, jako priklad zvednuti navstevnosti to nebylo uplne idealni, myslim ze link z myego tomu narustu asi hodne prispel, ale o to ve vysledku precijen nejde. Sam sem rad, ze jsem to tu diky tomu objevil…

    K Sitku jako ceske nahrade facebook jsem dost skepticky, zpusob jak vydelat to urcite je, nicmene cim mene takovych “nasich” projektu bude, tim lepe. Uz jen to ze jsme spolecne s SVK a madarama snad jedinej stat kde vede ICQ mluvi za vse. Kdyby centrum vse nenabalovalo na uz existujici komunitu (pred par lety koupenou jako Xchat), tak by asi tezko o sitku dneska nekdo vedel.

  17. Posted 7. 12 2008 at 22:19 | Permalink

    Velice zajímavý díl a zajímavé názory a postoje. Díky!

  18. Posted 7. 12 2008 at 22:52 | Permalink

    @honza tak tady ji mas :)
    http://www.flickr.com/photos/lewro/3090656034/sizes/o/

    “You will thank me later” - Monk ;)

  19. Honza Brezina
    Posted 7. 12 2008 at 23:06 | Permalink

    @lewro: Tak to je važně BOMBA! Dik

  20. Posted 7. 12 2008 at 23:37 | Permalink

    Já zase plácám. Skvělý díl o hodně zajímavém tématu. Naprosto s vámi ohledně badguys a goodguys souhlasím. Nicméně blogovat za účelem výdělku, to mi nikdy nepřišlo tak nějak “čestné”. Ale to už je každého věc.

    Jinak nikdo nepochválil technickou stránku (nebo jsem přehlédl). Nicméně zvuk perfekt a hlavně hlasitej, už to nemusim tady šroubovat do nebes :)

    A pomalu s těma iPhonama, nebo na mě žádnej před Vánocema nezbude :))

  21. Posted 7. 12 2008 at 23:52 | Permalink

    Díl v pohodě, analýza také dobrá, až na pár zcela tupých momentů.

    Občas jsem tam jasně cítil to, že když jste tváří v tvář mojí osobě to doslova “prosrali” (dle zhruba 150 komentářů zde a na mém webu jsem byl prostě jednoznačně lepší), tak si nemůžete odpustit pomluvy ve stylu “je jedno co píše”, “šlo by rozporovat”, “někdo tomu i věří?”.

    Pánové, když jste měli zcela jasnou příležitost rozporovat, tak jste se jen tupě chechtali. Pomlouvat bez oponentury vám už jde lépe, že?

    Tento díl by byl super, ale protože jste do něj museli zatáhnout frustraci z toho, jak byl -vámi- nezvládnut díl předchozí, tak se to zvrhlo na občasné low-life story.

    A “low-life” není “bad-guy”. Na bad-guy to chce nápady, znalosti, inteligenci, prostě “being awesome!” po všech stránkách.

    Na low-life stačí obecně nadávat. Vy jste zatím nezvládli jeden společný Digit a teď nezvládáte “being bad-guy”.

    Nu což, každý nemůže být jako já.

    Ale lidsky to chápu, ono zažít 150 kousavých komentářů oproti vám, to musí hodně nasrat (i když si to veřejně nikdy nepřipustíte).

  22. petrmara
    Posted 7. 12 2008 at 23:57 | Permalink

    @Radek Hulan: Radku, diky za komentar.

    Jen k minulemu digitu - minuly digit byl takovy, jaky byl, o tom jsem se jiz rozepsal pod nim v diskuzi, timto digitem jsme spise vyjadrili respekt nad tim, jak dobre to delas, ale ok, muzeme to prenest i do jine roviny.

    Minule jsme nemeli moznost “rozporovat” - slibili jsme ti, ze budes moci vysilani digitu zastavit, pokud s nim nebudes souhlasit = tuto dohodu jsme dodrezeli, ale logicky jsme se nemohli dostat ke kontroverznim tematum (tak jsme se chechtali). Ale jeste jednou, diky!

  23. Posted 8. 12 2008 at 0:09 | Permalink

    @petrmara: Tak myslím, že RH tímto komentářem jen podtrhuje to, co zaznělo v tomto dílu ;-))) .

  24. Johanus
    Posted 8. 12 2008 at 0:22 | Permalink

    Tak tenhle díl byl super. DiGit jsem začal sledovat od 22 a prokoukal jsem se zpět až k devítce :-D

    Jenom takovej dotaz - proč se to video jmenuje 15.mp4? Na to už jsem narazil vícekrát. Je v tom nějaký úmysl, že se nejmenuje 23.mp4? :-)

    Držím palce do dalšího dílu :)

  25. Láááďa
    Posted 8. 12 2008 at 0:41 | Permalink

    @honza- Tak jako konkurence to určitě není :-D
    Spíš jako napodobenina mého oblíbeného Digitu! Díky a mějte se!
    PS: Škoda že další díl bude až v únoru….

  26. Posted 8. 12 2008 at 0:51 | Permalink

    Najednou se tam všichni chodili bavit :-) Jen mě mrzí, že Hulán nepsal více o Linuxu… ale co. Opravdu skvělý díl! Díky za něj ;)

  27. M.art.in
    Posted 8. 12 2008 at 0:56 | Permalink

    Pánové dobrý díl, jen tak dále a k tomu vzhledem k blížícímu se konci roku Vám a lidu ostatnímu přeju hodně pohody, zdravého rozumu a zdraví tělesného do let dalších.

  28. ondra
    Posted 8. 12 2008 at 1:07 | Permalink

    ahoj, dil rozhodne supr, i ten delsi cas se dal bez problemu zkousnout. RH je uz tak diskutovany, ze neni treba nic dodavat, co me ale zajima je, jestli nekdo nevi, kde je prehled sluzeb, pres ktere jde zalozit blog..urcite jich bude poviceru a me by zajimalo, ktera je nejlepsi, nebo jake ma ta a ona sluzby vyhody a nevyhody…diky a hodne stesti do dalsich dilu

  29. Posted 8. 12 2008 at 1:39 | Permalink

    @Láááďa: Ne ne, dalsi dil bude rozhodne v lednu! Mame ted jen takovou vanocni pauzicku, protoze budeme na stridacku cestovat, ale verim ze v pulce ledna tady bude dalsi Digit jako na koni :)

  30. Posted 8. 12 2008 at 1:41 | Permalink

    @Radek Hulán: Spravne radku! Jsi lepsi a ja to tady zcela verejne priznavam. Dokazal jsi neco co, zadny jiny bad-guy u nas zatim nedokazal. Ne zcela vazne, obdivujeme tvoji praci a jsme radi, ze jsme ti mohli v tve kariere aspon trochu pomoci!

    :)

  31. Astroman
    Posted 8. 12 2008 at 3:32 | Permalink

    ja si hlavne myslim, ze “Radek Hulán”, ktery zde napsal comment neni skutecny RH, protoze jak z jeho poznamek na myego k minulemu dilu vyznelo, s dilem nebyl nespokojen.

  32. Jakub Brabec
    Posted 8. 12 2008 at 11:11 | Permalink

    Pánové, super díl. Jsem rád že i Honza se od minulého pořadu podílí aktivně na komentářích, že by šel do sebe? :-))

    O Radkovi a tomu z banánu (jak bylo řečeno v pořadu) jste řekli jen pravdu, bohužel spousta lidí co spadá do té jeho masy na to zřetel asi nevezme. Takový typ reklamy je nejlepší. Bavili jsme se o tom tuhle s Petrem, myslím si že když Radek nezačne dělat seriózního novináře, najde si místo v nějaké IT firmě jako vývojář - a to jen protože je to ON, Radek Hulán.

    Placení blogeři jsou pro mě, abych se přiznal, novinka. To mě nenapadlo, ale je to asi dáno tím že tu sféru tak nesleduji a jediné co čtu jsou příspěvky od Tomáše Krchy.

  33. Meescha
    Posted 8. 12 2008 at 11:57 | Permalink

    Dobrý díl, lepšíte se technicky (zvuk) i obsahově, tak teď jen doufat, že se nebudete bát nakousnout další zajímavá témata. K Radku Hulánovi bych dodal tolik, že u něj se nejedná čistě o praktikování “bad-guy”. Je sice velmi inteligentní a pracovitý, ale zároveň i dost ješitný a snaží se budovat si jistou skupinu příznivců, naprosto okatě manipuluje (v tom je výborný) a i když se ohání pojmem “tupá masa”, sám takové lidi vytváří a ohýbá k obrazu svému. Pěkně s vámi v minulém díle vyběhl, bylo jasné, že se pokoušíte udělat odlehčený díl a Radek Hulán s naprosto kamennou tváří zopakuje své (často velmi lehce vyvratitelné) argumenty a kdo pak vypadá jako šašek? Vy. Už to, že bez jeho autorizace jste nemohli ten rozhovor vydat, ukazuje na jeho obavu, že by se jeho “ikona” mohla sesypat, škoda, že jste tu šanci propásli, mohla být větší sranda…

  34. Posted 8. 12 2008 at 13:01 | Permalink

    @Meescha: Nemyslim si, ze by bylo treba bourat nejake ikony. Nevidim v minulem ani soucasnem dilu smysl v anti-Radkovskem pojeti. Minuly dil jsme se boha-proste bavili, coz je primarni cil digitu a asi to dost lidi nepobralo, coz se nedivim. Tenhle dil take neni zadna revange na Radka, ale snaha vyuzit zkusenost a predat ji dal, coz je druhy smysl Digitu. Proste delame co umime, mrzi nas kdyz je nekdo zklamany a mame radost, kdyz nas nekdo pochvali. Takze dik za pochvalu :)

  35. Meescha
    Posted 8. 12 2008 at 13:16 | Permalink

    @Honza Brezina: Ale já přece nevolám po žádném “anti” tónu, jen jsem chtěl poznamenat, že vás Radek Hulán doběhl tím, že nepřistoupil na odlehčenou zábavu a zase tím cíleně pomohl budování svého ega ;-). Jinak pochvala veliká, hlavně aktuální díl se náramně povedl.

  36. petrmara
    Posted 8. 12 2008 at 14:06 | Permalink

    @Laaada vsiml jsem si az ted, diky za informaci, podle me dobre, je videt, ze video je stale zajimavejsi. Nevnimam to jako konkurenci, my jdeme trochu jinym smerem, a to je dobre :)

  37. petrmara
    Posted 8. 12 2008 at 14:13 | Permalink

    @Jan Rajtr - je to tak, bulvar tahne lidi, coz je videt i na tom, jak se trh s casopisy meni a jak pomalu hraci odpadavaji (dost mozna za 10 let nic takoveho jako papirove noviny mit nebudeme). Fakt, ze bulvar je nejctenejsi, je samozrejme smutny, ale obavam se, ze to tak je vsude, ze urcita (vetsinova) masa lidi po techto informacich prahne a ve finale nemusi jit ani o lidi nejakym zpusobem hloupe nebo neinformovane, ale je to proste druh relaxace…

    Ja osobne jsem hodne zvedav, jak zmeni dnesni anonymni komunikace (ICQ, facebook, twitter) soucasnou mladou generaci, protoze jak jsi popsal, u teto formy chybi gesta a casto dochazi k hloupemu nedorozumeni a nepochopeni. Na druhou stranu jiz dnes znam spoustu lidi virtualne a neberu to jako neco, co by me pripravovalo o me skutecne pratele, spise mi to dava dalsi kontakty, ale nikoliv na ukor soucasnych.

  38. petrmara
    Posted 8. 12 2008 at 14:17 | Permalink

    @leewro @kryspin @johnyT @Mikesh

    diky!

    @woko taky dik, taky jsem si s tim zvukem pohral, od priste by to mel byt standard!

  39. petrmara
    Posted 8. 12 2008 at 14:18 | Permalink

    @Johanus to cislovani je na online sluzbe viddler.com … dost mozna to jde zmenit, ale zatim jsem to uplne neresil :/ i kdyz uploadnu soubor s cislem 23, oni to prepisou vlastni radou..

  40. petrmara
    Posted 8. 12 2008 at 14:20 | Permalink

    @ondra me se libi blogger.com a klasicky wordpress.org, obe funguji dobre a jsou proverene, jde spise o uroven funkci, ktere pozadujes, blogger je spise jednodussi reseni, wordpress nabizi vice, ale zaroven vyzaduje i vice znalosti. S ceskymi online sluzbami bohuzel zkusenosti nemam…

  41. petrmara
    Posted 8. 12 2008 at 14:21 | Permalink

    @Meescha zajimavy komentar, souhlas a diky za nej

  42. petrmara
    Posted 8. 12 2008 at 14:26 | Permalink

    BTW jeste jeden komentar, ja byt nyni Radkem, tak bych vazne premyslel nad tim, ze publikuji knihu - neco jako “Cesta spatneho hocha - jak rychle ziskat komunitu”, nebo tak nejak.

    Odkryl bych tam metody a postupy, ktere byly za historii jeho blogu. To by se prece prodavalo samo. Radek se zameril jen na IT segment, ale potencionalnich skupin, kde se da jeho cesta aplikovat, je prece cela rada! Navic by se mu chytre podarilo obratit a spojit jeho jmeno s jinym trhem a zbavit se castecne haters, kteri mu budou do budoucna skodit. Co vy na to?

  43. Jan Rajtr
    Posted 8. 12 2008 at 15:03 | Permalink

    @honza brezina: :-) A hle…Radek uz sem prispel. Jak rekl Astroman je nasnadě otázka, jestli je to opravdu Radek, protože moc mi uprimne nedochází ten ton, kterym tu pise (vuci vam jako pratelum).

    @petrmara: Souhlasim :-) Koneckonců, internetová komunikace je pro mě a pro mé přátele po republice, s kterými ani osobní kontakt není možný, jediné východisko. Spíš mi jde o to nebezpečí, že to přesáhne určitou únosnost.
    Jinak co se týče knihy ,,Cesta spatneho hocha…” neříkej dvakrát :-D Protože, já bych se vsadil že by se to prodavalo ostosest :-) Radek ma podle me momentalne uz neotresitelnou pozici.

  44. Meescha
    Posted 8. 12 2008 at 15:06 | Permalink

    @petrmara: Proč by Radek Hulán vydával knihu, kde by odhalil své praktiky? Tím by se definitivně shodil a to neudělá, protože si umí spočítat, co je výhodnější. Zajímavý příklad jeho poučení se z chyb je MyEgo.cz. Jednoho dne oznámil, že nemá čas psát a že MyEgo.cz prodá. Přestal tedy přispívat do blogu a já si myslím, že čtenost musela klesnout neuvěřitelně dolů, protože to celé stojí na jeho osobě. MyEgo.cz nikdo nekoupil a pak najednou (aniž by to hlasitě oznámil) začal Radek Hulán zase psát. Proč asi? Přece nezničí fungující mechanismus, který má svou cenu… Kdyby vydal knihu (a kdo z lidí, co ho znají, by si ji koupil?), těžko by se našlo tolik haterů i obdivovatelů a MyEgo.cz by opět ztratilo ze své hodnoty.

  45. petrmara
    Posted 8. 12 2008 at 15:09 | Permalink

    @Jan Rajtr .. podle me to nepsal Radek Hulan, ale Radek Hulan (virtual ego), Radek Hulan (original) nam psal emailem a tenhle prispevek je urcite od nej :)

    taky si myslim, snad tam budeme zmineni v podekovani :)

  46. petrmara
    Posted 8. 12 2008 at 15:11 | Permalink

    @Meescha protoze ho to za par let prestane bavit a vsichni to budou vnimat jako hru..pak uz to nebude mit smysl delat. Navic je to idealni start cesty ODBORNIKA - vydat publikaci na to, jak se tenhle byznys dela. Mohla by to byt klasicka marketingove/prodejna prirucka, ja bych se o prodejnost nebal. Zvlast kdyz by byly uvedeny konkretni priklady haters prispevku a tipy, jak dobre utocit na urcitou cast komunity…

  47. Meescha
    Posted 8. 12 2008 at 15:19 | Permalink

    @petrmara: Jenže ta komunita, co by si knihu koupila, je poměrně malá. Spousta z těch lidí si v životě knihu v papírové podobě nekoupila, další Radek Hulán zajímá jen jako soupeř a ze zbytku by se možná 1000 kupců našlo. To ale není nic moc. Jak se na netu snaží Radek Hulán vystupovat, tak bych to viděl na pouze okrajový zájem o blogování, přece jen má svou živnost a ta asi vydělává lépe a Radek Hulán se rád stylizuje do polohy úspěšného podnikatele… Možná se pletu, na to by dokázal odpovědět jen on a pochybuji, že by nám řekl pravdu. ;-)

  48. petrmara
    Posted 8. 12 2008 at 16:49 | Permalink

    @Meescha … no ja bych to cilil na uplne jinou cilovku - lidi z marketingu, ukazka toho, jak mohou blogging vyuzit ve sve praci v ovlivnovani mas. Na aktualni “znalce” RH bych se uplne vykaslal, ale cilil to do korporatni sfery a udelal to jako takovou prirucku. Se svou povesti tomu muze udelat pekny promo a navic by vydanim teto knihy udelal “dlouhy nos” na sve haters - dal by jim najevo, ze si s nima celou dobu hral a uzavrel by svou kapitolu burice a presunul se do sekce “it odbornik”. Me to dava smysl :)

  49. Meescha
    Posted 8. 12 2008 at 17:02 | Permalink

    @petrmara: Problém je, že lidi z marketingu nějakého Radka Hulána neznají, proč by kupovali jeho knihu? Navíc si nejsem jistý, že by dokázal kvalitně a celistvě napsat návod na ovlivňování mas. Radek hulán bez haters nebude Radek Hulán. ;-). Za IT odborníka se považuje už nyní, tak kam by se přesouval? :-D

  50. petrmara
    Posted 8. 12 2008 at 17:16 | Permalink

    @Meescha podle me by jej nova cilovka poznala na zaklade recenzi v novinach, casopisech na internetu - on by musel prodat svuj pribeh a ano, urcite by to byla nova skupina. Coz je ta vyhoda, nesel by tam stigmatem zleho hocha, ale jako clovek, co pouzil urcitou metodu a fungovala.

    Zda to dokaze napsat zajimave je vec zcela jina. A obchodni uspech se urcite odviji od rady dilcich bodu, ale podle me to ma minimalne potencial :)

  51. Honza Brezina
    Posted 8. 12 2008 at 20:15 | Permalink

    Musim souhlasit s petrem, nikdo nemuze vystacit s jednou strategii naporad. Exit v podobe dobre prodaneho odhaleni a nasledny business jakozto inet pr odbornik a celebrita dava smysl. Netvrdim, ze je to jedina cesta, ale smysl dava ….

  52. Posted 8. 12 2008 at 20:57 | Permalink

    Doporučte raději zune. Nabídkově je to o dost lepší a ta reklama, to se musí vidět :)

    http://www.youtube.com/watch?v=Q824g9dBlQk

  53. Meescha
    Posted 8. 12 2008 at 21:08 | Permalink

    Myslim, ze je to jen na Radku Hulanovi,kudy pujde dal. Na si myslim, ze pro nej nebude nejdulezitejsi novinarska/blogerska kariera. Necham se prekvapit, RH je u nas pomerne novy fenomen a pokud se mu podari na te poze vydelat, muzeme ocekavat nasledniky…hrozna predstava :-)

  54. Posted 9. 12 2008 at 11:11 | Permalink

    Ač se mě moc nechce, musím přiznat, že tenhle díl je pro mě celkem inspirující. Neříkáte sice nic nového, ale slyšet tuhle „pravdu“, kterou někteří pochopili už dávno, z úst někoho dalšího, je příjemné zpestření českého internetu. A přidávám ještě ANO pro slova „český internetový uživatel na to ještě není připraven“.
    Na druhou stranu je jasné, že ve své podstatě jste se pomocí posledních dvou dílů snažili balancovat na hraně good/badguys a přitom se snažili, zvýšit si návštěvnost. Dobrej pokus, kterej se počítá.

  55. Posted 9. 12 2008 at 11:35 | Permalink

    @provaz: Jo, chapu ze je to balancovani na hrane, snad neprijdu o svou cerstve ziskanou karticku GG klubu :)

  56. Posted 9. 12 2008 at 16:05 | Permalink

    Opět pěknej dílek. :) Jinak k blogu RH, tam člověk musí vybírat články, co ho zajímají. Například jeho osobní výlevy nemusím, ale jeho “recenze” nejsou vždy úplně od věcí. Příklad pro všechny, nezavítat občas na jeho web, tak ani nevím, že existuje nějaká služba Mesh.com.
    Jednoduše člověk, když už to čte, tak si musí vytvořit vlastní názor a číst to s rezervou a odstupem, ale to je u všech webů. Nechci nikoho pomlouvat, ale jak můžeme vědět, kolik recenzí je objektivních a kolik ne i na neblogerském webu, př. Živě apod?

  57. toncek
    Posted 9. 12 2008 at 17:01 | Permalink

    Pro mě pěkný díl. Takové ucelené shrnutí této problematiky, které jsem já osobně nikde jinde zatím neviděl nebo nečetl. A k tématu - ono tyto badguys se dají prokouknout jen člověk nesmí vidět rudě, když něco takového čte..Takových na českém internetu lze najít víc a je fakt, že člověk se u toho dobře pobaví - hlavně u těch komentářů :-)

    btw. Petře to je nový macbook na tvém klíně? Ses ani nepochlubil upgradem :-)

  58. Posted 9. 12 2008 at 18:15 | Permalink

    @toncek: ten MacBook probereme urcite v nekterem z dalsich dilu. Petr sel do noveho MB a ja se dnes rozhodl pro Air, takze bude zase hromada novych zkusenosti a zajimave porovnani…

  59. Posted 10. 12 2008 at 2:46 | Permalink

    Již několikrát jsem zde psal, že “tento díl nic moc”. U dnešního dílu musím napsat zdaleka NEJLEPŠÍ vás díl (samozřejmě jsem viděl všechny). Přecijen to vypadá, že nejste jen dva vysmátí panáčkové, kteří pořádně nemají co říci. Dnes jste na mě působili jako někdo, kdo by se mohl velmi zajímavě, poučně a věcně vyjadřovat v podcastech k různým věcem.. Víc takových podcastů! Musím říci, že cesta goodboys vám jde lépe než badboys, kdyby jste šli cestou minulého podcastu, dal bych digitu sbohem, nyní se těším víc než kdy dřív na příští díl ;)

  60. mareks
    Posted 10. 12 2008 at 12:03 | Permalink

    vybornej dil… jen jsem chtel takovou poznamku: IMAGE se nesklonuje, monetizace, good/bad guys supr, ale prosim, nesklonujte image:)

  61. Honza Brezina
    Posted 10. 12 2008 at 14:55 | Permalink

    @mareks: slibuju, ze se polepsime

  62. Posted 10. 12 2008 at 20:43 | Permalink

    Velmi, velmi povedený díl. Kdyby bylo více takových, myslím, že to přitáhne lidi, výdělek na netu táhne :-D

  63. Posted 10. 12 2008 at 20:43 | Permalink

    Výborné. To, co člověk nějak podvědomně ví, ale nijak to nepřevádí do teorie, bylo zakategorizováno a pojmenováno. Velká pochvala, pánové.

  64. milan
    Posted 10. 12 2008 at 21:13 | Permalink

    Zajímavé, naprosto vidím věci stejně. Jste moje krevní skupina. Budou to dva roky, co jsem přešel na mac. Díky Radku, měl jsi na tom také svůj podíl. Chtel jsem původně hračku a vědět, co je na tom tajemném jablku tak zvlaštního. Z “hračky” se stal standart Teď celá naše malá firmička postupně přechází na iMacy (6 ks) a MacBooky (4 ks). Produktivita práce jde nahoru. Kreativec potřebuje jednoduché a dokonalé rozhraní, potřebuje Mac Kdo se chce pořád v něčem hrabat, nastavovat registry, hrát hry a nebo jen pasivně přijímat to co každý kolem, ma winy.

  65. Posted 10. 12 2008 at 23:31 | Permalink

    Viděl jsem to poprvé a docela jsem se pobavil. Dobrý a úpřimný formát. Něco jako Kluci v akci. S Vašimi názory lze nesouhlasit, ale necpete nám je jak kukuřici husám.

    Myslím, že Vámi vyjadřované zklamání nad některými netovými praktikami je fakt zbytečné. Já si ještě pamatuju doby kdy se na netu neprodávalo vůbec nic, nebylo tam ani porno ani podvodné lékarny a lidi byli velmi slušní a vyjadřovali se spisovně. Zkrátka net jde s dobou a doba je taková jaká je.

    Radek zase má v mnohém pravdu, ale jeho formát může mnoho lidí odpuzovat.

  66. Zed
    Posted 11. 12 2008 at 0:27 | Permalink

    Tedy selfpwn jak prase. Když jsem viděl jak jste trapčili s RH 28cm a teď to nejni o moc lepčí. Jako že napřed sdělíte překvapení kolik lidí nezná RH a pak řeknete co všechno RH udělal pro Apple. Asi tak začnu dělat nějaký DIGIT a plácat dvacet minut píčoviny.

  67. petrmara
    Posted 11. 12 2008 at 7:58 | Permalink

    Zede, dekujeme, i tohle patri k internetu a uz jsem se bal, ze tu podobny prispevek nebude. Jdi do toho, taky zacni neco delat, radi se na to podivame. Drzim palce!

  68. Posted 11. 12 2008 at 11:47 | Permalink

    Kluci, ve vetsine vecech s vami souhlasim, ale moment, kde jste se trochu sekli, je prave Facebook. To, ze by Sitko mohlo nejakym zpusobem nahradit Facebook, muze byt castecne pravda, ale nazor, ze lidi u nas trvaji na sluzbach v cestine, neni pravda snad vubec.
    Tady je trochu problem, jakym zpusobem Facebook zasahuje ruzne cilove skupiny. Nechci vas odsuzovat :), ale vy dva jste generace, ktera uz neni schopna dobre postihnout podstatu Facebooku a zpusob zasahovani cilovych skupin.
    V teto dobe uz nemuze Facebook ani nahodou nahradit Sitko, protoze prvni skupina lidi, ktera u nas byla zasazena, byli vysokoskolaci, kteri hodne radi cestuji, hodne radi studuji v zahranici a protoze se Facebook stal globalni socialni siti, dovoluje tvorit kontakty globalne… Anglican, Turek, Nor by se nikdy nezaregistrovali na Sitko a Cesi budou zase chtit zustat ve spojeni se svymi zahranicnimi prateli… Cesi dokonce zpetne dohledavaji ve Facebooku sve pratele ze zahranici, ktere treba 5 let nevideli v domeni, ze je tam nahodou najdou!!! Tim se pak pro ty lidi stava Facebook perfektnim nastrojem….
    Vidim to dost jasne, jsem na VS, studoval jsem rok v zahranici, kdyz jedu nekam na vylet ven, lidi se me ptaji na Facebook, v tomhle prostredi ziju a vidim, o cem se bavi moji spoluzaci a co chteji.
    Nejvetsi boom v Cechach zaznamenal tento rok pred prazdninami, kdy se hromadne (zase zejmena vysokoskolaci) zacali registrovat na Facebook a ted uz mam temer vsechny spoluzaky ve friends listu. To, ze je to sluzba puvodem cizojazycna, vubec nevadi, naopak - podporuje to v nas onu globalnost.. Kdyz musime cist ve skole knizky v anglictine, proc by nam vadilo pouzivat web v anglictine? A to jednoduche spojeni s lidmi, ktere jsem nekde venku potkal a chtel o nich obcas neco vedet, je obcas proste “fajn”… Navic, kdyz mi to Facebook sam nabidne v News Feedu.

    K osvetleni problemu staci myslet socialne a pohybovat se v dane skupine a citit jejich potreby. Sitko se nestane hlavni siti u nas, mozna zacne pretahovat nejake uzivatele z libimseti a podobnych siti pro pubertaky. Ovsem verim, ze v brzke dobe zacnou i oni pomalu objevovat Facebook a scenar bude stejny jako v USA (prvne harvard, pak dalsi VS, pak vsechny VS, pak pomalu stredni a pozdeji se to zacalo natahovat na vsechny…)

    Je mozne, ze jsem se nekde vyjadroval nepresne, ale a socialni site se zajimam a o Facebook trochu vic (minuly rok jsem napsal bakalarku o Facebooku). Yeah

  69. petrmara
    Posted 11. 12 2008 at 12:03 | Permalink

    @cmyk V podstate s tebou souhlasim a myslim, ze jsi sam svuj nazor trochu vyvratil - pises o prostredi, kde se pohybujes a to je presne ono - ja taky pouzivam facebook, google a na seznam jdu jednou za rok, stejne jako nikdy nejdu na libimseti. Ale to je pohled z naseho zuzeneho pohledu, nikoliv pohled s odstupem. VS studenti budou vyuzivat facebook, zatimco ostatni mozna pojedou na sitku nebo libimseti. A prave sila Seznamu (oproti Google) u nas dokazuje, jak lidi jsou setrvacni, jak hodne pozaduji sluzby v cestine a jak krizova masa, ktera ovlivnuje ten zbytek, aktualne ceske sluzby pouziva. Ja do teto skupiny nepatrim, ty do ni nepatris a rada dalsich take ne, ale zjevne nas neni vetsina.

    Je potreba si uvedomit, ze rada lidi necestuje, nema kamarady v zahranici a anglictina je “netankuje”, chteji si jen pokecat s kamarady ze skoly…

  70. Posted 11. 12 2008 at 17:52 | Permalink

    @zed: Miluju primocare nazory a vazne drzim palce. Na jake adrese se muzeme podivat? :) Keep it cool …

  71. Jochen
    Posted 11. 12 2008 at 19:22 | Permalink

    V obecne rovine souhlasim s popisem strategie bad guy. Ovsem existuji i bad guys, kde ta jejich kontroverze je dana poruchou. Na zaklade dlouhodobeho studia RH bych se u nej priklanel k prave teto variante. Koneckoncu zkrotnuti RH nahodne koinciduje s tim, ze na nej vyplavala spina z jeho davneho podnikani - viz Akta Mlaskac na okounovi.

  72. petrmara
    Posted 11. 12 2008 at 20:47 | Permalink

    @Jochen To je zajimavy komentar a souhlasim s tim, ze to neni jen kalkul. Kdybych tuhle hru rozjel ja, tak bych na to uprimne nemel nervy :)

  73. Jochen
    Posted 11. 12 2008 at 21:20 | Permalink

    za indikativni u RH povazuju to, jak kolem sebe radek kope kdykoliv je pristizen pri neetickem az kriminalnim chovani (kauza s akademickym titulem, smazanymi copyrigty ale i dalsi). Ja jsem si kdysi ze studijnich duvodu prostudoval jeho diskusni techniky a specialne “obranu” v klasickych kauzach. Ty uvozovky maji smysl dvoji - jednak to byl vice mene nevybiravy utok na oponenty, jednak naprosta selfpwnage. To nejsou nejake kauzy na budovani image - to je nejvlastnejsi Hulan. Nepochybne inteligentni a velice schopny clovek, ktery ale v pripade pocitu ohrozeni argumentuje jako totalni out-of-control-idiot.

    Koneckoncu panove, v jednom dilu digitu je RH licen jako hisfavoritetechnology fanatik ne jen na zaklade ublognuti, ale realne face to face historky tusim v letadle pri navratu z Win konference v USA. ….

  74. Posted 14. 12 2008 at 0:29 | Permalink

    Pěkný díl. I když, vím že ste se snažili být po tom minulém trochu odstředění, což se vám povedlo. Každopádně nemůžu si pomoci. Já už od začátku digit vnímal tak, jak jste to tu několikrát zmínili, jako videocast, který má pobavit a zároveň lehce poučit , respektive shrnout informace z IT za nějaký uplynulý měsíc. A právě to jsem na digitu měl vždy rád, vtipně oglosované události. Pokud o tohle specifikum digit příjde, bude to škoda. Ale - the choice is yours.
    Každopádně díky za digit!

  75. _oli
    Posted 14. 12 2008 at 13:42 | Permalink

    Parádní díl, který rozpoutal vlnu komentářů :). K RH bych měl jen to, že to má dobře promyšlené a i tímto získává publicitu atp., v zásadě proti němu nic nemám. Co se týče Facebooku… Viděl bych to tak, že spousta mých přátel má účet na Lidech nebo i Líbímseti. Dokonce i já jsem si kvůli přátelům udělal profil na Lidech (i když tam zavítám jednou za měsíc) a protože na Facebooku přátele nemám, založení účtu tam neplánuji… Takže přejít k takovým službám od těch našich lokalizovaných nebude jednoduché. To je to samé, jako přechod z ICQ na např. Jabber, víte, co tím myslím… ICQ si nemůžu zrušit, jelikož ho používá 90 % mých přátel, proto musím používat více služeb…

  76. Posted 14. 12 2008 at 15:56 | Permalink

    @android: Ne, ne, rozhodne se neda rict, ze bychom se neceho vzdavali. Digit je o experimentovani, o spontalnosti o zabave vseho druhu. Jednou jsme byli usmati na hrbitove, jednou docela vazni ve studiu, priste to bude zase trochu jinak … A vtipky i sumare se urcite vrati :)

  77. Posted 15. 12 2008 at 16:55 | Permalink

    Díky za výborný díl. Byl to jeden z Vašich top 3.
    Měl jsem problém se zvukem, který tak nějak chrčel. Nečetl jsem celou diskuzi, ale zahlédl jsem, že o zvuku tu byla řeč, tak je to asi problém, který jste už pořešili.
    Přeju Vám hezké prožití vánočních svátků a příjemné cestování (které Vám tak trochu závidím :) )

  78. Posted 17. 12 2008 at 5:01 | Permalink

    Až do minulého dílu jsem Digit neznal (reklamní RH-faktor zafungoval), ale teprve po shlédnutí dnešního jsem pochopil, že ke své velké škodě, a rád se podívám i na předchozí části. Z minulého jsem totiž nabyl dojmu, že jste zhulení kokoti, což jsem nyní přehodnotil.

    :-)

    Jen snad poznámku k rozboru bad-guys, good-guys. V teoretické rovině máte pravdu, ale takto učebnicově to funguje málokdy. A už vůbec ne v případě Radka Hulána. Z vašeho povídání totiž (byť asi nechtěně) vyplývá, že Radek si před pěti lety sedl, vymyslel geniální strategii včetně všech kauz s titulem atd. a pak ji velmi pečlivě realizoval. To je dost ujeté i na scénáristy Prison Break :-)

  79. Posted 17. 12 2008 at 11:01 | Permalink

    Skvělá práce kluci, DIGIT se mi moc líbí a je vidět, že Vás to baví. :-) Jsou někde vidět čísla kolik lidí, který DIGIT vidělo a připadně i jestli celý díl? Díky.

  80. Honza Brezina
    Posted 17. 12 2008 at 15:34 | Permalink

    Diky za reakce. Oznaceni “zhulenej typek” ted rad pouzivam, ale to ze vas zaujal i obsah je pro nas skvela zprava - dik za reakci i pochvalu

  81. petrmara
    Posted 17. 12 2008 at 17:04 | Permalink

    @David Grudl Ahoj Davide, jsme radi, ze jsi mel moznost puvodni zarazeni prehodnit :) Asi souhlas, urcite to nebylo tak, ze se jednou probudil a blesklo mu to hlavou, Radek zjevne rad na netu nadava, coz beru jako konicek, ktery se mu pak stal praci :D

    Jen nesouhlasim s tebou, co se tyce Prison Break.. ty jsou o tri svetelny roky dal ;-)

  82. Posted 19. 12 2008 at 12:52 | Permalink

    Perfektní. Konečně díl, který mi něco přinesl. Díky a těším se, stejně jako vy, na leden.

  83. Posted 19. 12 2008 at 12:57 | Permalink

    ..btw. padla tam o tom i zmínka. Mě třeba když vidím zkratku RH a neznám ještě kontext, nenapadne Radek Hulán, ale Rob Hubbard - někteří jistě pamatují (jj jsem staromilec) :) Prostě RH jako blogger je “nějaký kontroverzní týpek co bloguje o Windows - tak je zapsaný v povědomí ještě mnoha lidí” a RH jako hudebník osmibitové éry je prostě žijící legenda. A to nebloguje, pokud vím :)

  84. Posted 19. 12 2008 at 16:35 | Permalink

    @f6: dik

  85. joe
    Posted 20. 12 2008 at 9:03 | Permalink

    No sice to neni k tematu, ale mozna by vas zajimal notbook od applu http://www.joelupac.com

  86. paja
    Posted 20. 12 2008 at 17:19 | Permalink

    Poučný článek, díky. Kluci, prosím o nějaké odkazy na pr programy jak jste zmínili ve své reportáži - do článku o knize se vloží odkaz na amazone a jde vám 10 %. z prodeje:) Díky za typ

  87. Posted 20. 12 2008 at 22:23 | Permalink

    - Teprav po shlédnutí tutoho dílu jsem si uvědomil, že Radek opravdu svými články zpopularizoval u nás Macky tak, že jsem se o ně začal více zajímat, konečně si koupil svůj první (MacMini) a nyní očekávám MacBooka..

    - Také přemýšlím, kde se vzal ten odpor upgradeovat z XP na Visty, ačkoliv upgrady od W95 šly docela bezproblémově.

  88. Honza Brezina
    Posted 21. 12 2008 at 22:12 | Permalink

    @paja: myslite affilate, per pay click nebo placeny obsah?

  89. paja
    Posted 21. 12 2008 at 23:35 | Permalink

    Děkuji, myslel jsem affilate, potřeboval jsem jen to slovíčko, zbytek jsem si vygooglil:) Ještě jednou dík a hezké svátky…

  90. Honza Brezina
    Posted 22. 12 2008 at 10:17 | Permalink

    Affilate je vzdy otazkiu zamereni. Daji se sice nabizet obecne veci typu letenek, ale mnohem efektivnejsi je logicky na blogu o hodinkach nabizet hodinky a ne pempersky :)

  91. Posted 24. 12 2008 at 0:26 | Permalink

    Zajímavý díl, vzhledem k tomu že jsem viděl tenhle a ten předchozí musím říci, že bych takhle “vysokou” úroveň nečekal. Jinak díl s RH byl od moderátorů opravdu těžce infantilní.

  92. Honza Brezina
    Posted 24. 12 2008 at 16:27 | Permalink

    @Martin jo jo, infantilita v nasem veku se uz da pochopit ne?

  93. ERT
    Posted 24. 12 2008 at 18:37 | Permalink

    2 tomas > to bude tim,že se radikálně měnila konfigurace a rozhraní,předtím to bylo vylepšení,ne radikalismus

  94. Posted 27. 12 2008 at 0:41 | Permalink

    Vynikající díl, ať už z hlediska technického, tak obsahového. Byl jsem nejprve velmi rád, že nemusím na iPodu honit hlasitost do maximálních výšin, abych rozuměl slovu a pak nebyl málem zabit znělkou, která byla o x stupňů hlasitější. O obsahu a jeho přínosu bylo už řečeno dost, je dobře, že jste díl pojali, tak jak jste ho pojali. Viděl jsem všechny díly Digitu od 2ky (protože jednička je v archivu >>Never Published<<) a tento je opravdu velmi povedený.
    Věřím, že pro mnoho lidí tento díl může znamet buď inspiraci nebo takovéto “nakopnutí” aneb “už bych mohl začít taky takle něco zmonetizovat” :) Jinak můj názor je ten, že lidé si naopak velmi dobře uvědomují, že ten jejich Blesk je bulvár. Ale právě o to je to asi horší, protože oni přímo po tom bulváru jdou. Oni chtějí číst bulvární články, není důležité co je pravda a co ne, důležité je, aby bylo co drbat a aby byl člověk “v obraze”. Navíc mi připadá, že v dnešní době i třeba noviny jako MF DNES (natož pak internetová verze idnes.cz) kráčí víc a víc směrem bulváru, ale právě zabaleného víc do toho duchu “zaručených informací”. Nepřipadá vám to tak taky? To, že se jedná o stejné vydavatelství jako Blesk, to je jen takový podpis pro ujištění.
    A co se týče Facebooku, myslím si, že lidé u nás používají právě ony české náhražky proto, že tam je většina jejich známích a přátel. To že je ta služba bohapustá kopie nebo nekvalitní napodobenina, to už je jim jedno. To samé je ICQ. Používám Adium, ale ICQ Account v něm samozřejmě mám a taky v něm mám nejvíc kontaktů. Díkybohu, aspoň někteří moudřejší známí mají třebas Skype nebo Google Talk. Prostě to jinak nejde. Myslím si, že je to pro lidi dáno takovým tím pocitem, že to tady má každý a že seznam je prostě takovej středobod všeho internetu, vždyť tam je horoskop a lidé.cz a buhvíco ještě super.
    Je asi fakt, že my jsme takoví trosku jiní uživatelé. My používáme Google, Facebook, Flickr nebo WordPress, místo na líbímseti ujíždíme třeba na iLike, Last.fm nebo na Twitteru. Vídíme internet víc globálně a pohybujeme se v jiných sférách. Teda napsal jsem to možná trochu zmateně, ale snad každý pochopí o co jde.
    A ještě mě napadá… Nemyslím si, že by kvůli IM a internetu utrpěla běžná komunikace. Lidé přeci jen pochopí rozdíl mezi nečím “naživo” (nemyslím videohovor :p) a chatem. Ony ty gesta a body language jim tam tak nějak začnou chybět, právě se třeba kvůli ničemu pohádají a pak procitnou. Ale je to můj názor.

  95. Posted 27. 12 2008 at 0:45 | Permalink

    Jej teda pardon za ty překlepy a gramatiku. Je už nějak pozdě :)

  96. Honza Brezina
    Posted 27. 12 2008 at 22:07 | Permalink

    @iRoss: Digit je live, takze preklepy ani prerekynikdo neresi ..je to prece hlavne o zabave a tom, ze clovek se muze vyjadrit…

  97. Posted 30. 12 2008 at 0:28 | Permalink

    vyborne, ale…uz by tu mohl byt dalsi dil :-)

  98. Posted 30. 12 2008 at 1:29 | Permalink

    A co teda ta Vanda Veškrnová? Kdo za ní stojí? a je Badguy? Má určitě mnoho haters.

  99. Posted 2. 01 2009 at 7:43 | Permalink

    Dalsi dil bude bohuzel az cca v polovine ledna. Chteli jsme si doprat trochu svatku a ja jsem prave dorazil do hotelu v San Francisku, takze posbiram materialy z Macworldu a CES a okamžitě po návratu točíme …

  100. Posted 2. 01 2009 at 14:40 | Permalink

    Všechno nejlepší do Nového roku, kloučci.

  101. Posted 3. 01 2009 at 0:54 | Permalink

    Diky! Vam vsem taky!

  102. iEMOcz
    Posted 3. 01 2009 at 16:52 | Permalink

    Chlapí vyděl sem zatím jen 9 posledních epizod ale fakt vás žeru!
    Už máte datum kdy vyjde další epizoda?
    Sleduju vás na iTunes 8.0.2.20 pro zasran… windows (kež bych měl Mac) a dal sem si automatickou kontrolu nových podcastů každou hodinu a už se nemůžu dočkat dalšího dílu!

    Mohli by ste taky udělat díl zabívající se Hacintoshi (zkoušel sem to protože nemam money na iMac ale na noťasu mi nešla Wi-fi-na)?

    Ste nej ale ty delší videa byly lepší!

    (mimochodem ta růžová košile je strašná :-D )

    A mohli by ste se stavit u Radka Hulána aby se pochlubil s těma Vistama (donuťte ho ke switchi na OS X)

    Be happy!

    Jen tak dál ste nej!

  103. Posted 3. 01 2009 at 18:38 | Permalink

    @iEMOcz: Dik za pochvalu. Dalsi dil si myslim zvladneme nejak mezi 14. a 20.1. driv to nebude.

    Hackintosh je tema, ktere je na seznamu a verim, ze se k nemu dostaneme, ale co se tyce Radka, tak nevim nevim. Myslim, ze nas ted nema uplne rad, ale verim ze na switch jednou taky prijde …

  104. Posted 8. 01 2009 at 16:55 | Permalink

    Dobrej dil. Chapu ze Hulan si dela hatery zamerne, ale to, ze se snazi nyni na svem blogu (i jinde) psat odborne clanky pro me nema vyznam, protoze informace od nej pro me nejsou verohodne (pise o MS technologiich, cilene si vytvoril image nekoho kdo vse mimo MS odmita, takze ani nyni neverim tomu, ze by do clanku napsal, ze neco od MS je spatne (tim by si totiz kazil image a stal by se nezajimavym) = informace od nej pro me nemaji vahu).

  105. iEMOcz
    Posted 9. 01 2009 at 9:40 | Permalink

    Podle mě se zvýrazněním pár předností snaží skrýt hromadu chyb které mrkvosoft stále dělá. Asi mu mrktáči platí poměrně slušnej balík.

    Nevíte proč na Appke Keynotes 2009 z 6.1.2009 nebyl Steve Jobs? Né že by to nestálo za to ale nějak mi tam chyběl.

  106. Posted 9. 01 2009 at 20:33 | Permalink

    Oficialne to vysvetleno nebylo. Neoficialne zrejme ze zdravotnich duvodu se ted setri, takze takhle narocne vystoupeni prenechal Shillimu …

  107. Posted 9. 01 2009 at 20:36 | Permalink

    Tak pratele, 12.1. v 9:40 rano sedam na Ruzyni a hned po obede jdeme tocit dalsi dil … Vime, ze prestavka je dlouha, ale driv to vazne neslo…

  108. Vladislav Hána
    Posted 10. 01 2009 at 19:46 | Permalink

    Viděl jsem tenhle díl ještě v prosinci, musim říct že byl perfektní.. ale jak si teď pročítám ty komentáře.. řek bych, že to od Radka Hulána bylo dost husný.. vy si ho pozvete do svýho pořadu a jemu se to nelíbí.. fajn, ale proč Vám musí tak hnusně dávat najevo že je lepší než vy dva…
    podle mě jste oba dva daleko větší sympaťáci než Radek, kterej byl v minulym díle jasnej outsider co se týče rétoriky, navíc si ani moc nevšímal kamery když něco vysvětloval.. a že by sám natočil nějaké své video to ho ani nenapadne protože by se pěkně znemožnil a už by to nebyl ten velkej Radek Hulán, ale běžnej chlap s plnou hubou keců, ale skutek utek.

    …a proto Vás dva na hrad!!! :D

  109. Posted 11. 01 2009 at 0:26 | Permalink

    @Vladislav Hána: Jezisi kamkoli, jen ne na hrad! Predstava, ze bych se musel pravidelne vidat s topolem, prasetem apod. je silena. Ani ten vladni special neni zadna vyhra, i kdyz uz si od dob TUcka polepsili :) Muzeme zustat u Digitu??

  110. Vladislav Hána
    Posted 11. 01 2009 at 1:24 | Permalink

    Když už jsme u toho Topola tak i ten řiká: “Es kommt der Tag…” :D a i pro vás dva přijde den kdy to všem ukážete;-) protože ve vás dvou něco je..
    Vlastně vždyť vy dva jste už něco dokázali.. tak proč zůstavat jenom u Digitu.. co to přejmenovat na Digit live s vysílacím časem tak kolem 20:00 na Nově..přidat do toho pár vtipnech scének a už by to bylo i pro ostatní.. no dobře teď trošku přeháním, ale někam do televize byste určitě jít mohli :-)

  111. radosto
    Posted 12. 01 2009 at 19:46 | Permalink

    Tak mě napadlo, kde máte samolepky na jabička? :D (vypadá to bez nich líp)

  112. Posted 12. 01 2009 at 21:27 | Permalink

    Moc pěkný díl, chválím. Teď už jen čekat, kdy se tady objeví další… snad každou chvíli :)

  113. František Hába
    Posted 12. 01 2009 at 22:06 | Permalink

    Doufám, že ještě dnes.

  114. mad
    Posted 12. 01 2009 at 22:19 | Permalink

    Jojo super , hodláte později udělat něco o imac ? nějaké rady by mi přišli vhod :)

  115. Posted 13. 01 2009 at 9:28 | Permalink

    Zdar lidi. Diky moc za podporu. Novy dil je natoceny, ale protoze je produkcne trochu narocnejsi, tak vyjde az dnes, ale mate se na co tesit! O iMacu se urcite muzeme zminit, ale temat je ted pripravenych tolik, ze to asi nebude hned …

  116. poke
    Posted 19. 01 2009 at 20:08 | Permalink

    Z minuleho dilu jsem byl docela rozpacity, ale timhle jste si nejen napravili reputaci, ale jeste ji o velky kus vylepsili. Dikec.

    PS: Prestanme uz toho cloveka resit, ma proste spatny RH faktor.

  117. babajaga
    Posted 5. 02 2009 at 0:52 | Permalink

    Skoda, ze jste si nedali mikrofon jeste dal, to by Vam bylo rozumet jeste hur.

  118. Posted 29. 03 2009 at 17:29 | Permalink

    Tento díl mě tématicky opravdu hodně zajímal a byl to pěkný rozbor strategií. :D Jinak v tom co říkáte s Vámi jen souhlasím. Parádní díl.

  119. Posted 12. 06 2009 at 16:52 | Permalink

    Koukám, že tu máte komentářů diost a dost, ale i přesto jsem se rozhodl přispět. Pěkně jste to prokoukli. Tenhle díl se mi dost líbil. Zase jste u mě zabodovali :o) Jen tak dál …

  120. Posted 12. 06 2009 at 17:42 | Permalink

    @Carl114: Diky za komentar! Kazdy potesi…

    Jinak #31 je uz natocen. Pokud se nic nepokazi, tak bude v pondeli on-line!

  121. Jirka
    Posted 22. 06 2009 at 18:37 | Permalink

    Jsem tu poprvé a opravdu jsem si tenhle díl užil. Rozhodně tu nejsem naposled a jak bude chvilka, mrknu na další, novější kousky.

    K tématu - zajímalo by mne, co si myslíte o české lokalizaci hand-made prodejního e-shopu http://www.fler.cz, který je tady v ČR po roce a půl provozu evidentně úspěšný.

    Díky a pěkný den!

  122. aso
    Posted 21. 03 2010 at 16:08 | Permalink

    Pěkný díl.

    Petr Mára: Posloucháte hip-hop? :D

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*
« Back to text comment