Digit #35 - Přechod z Windows 7 na Snow Leoparda

Filed under

Před samotným natáčením jsme měli možnost využít pohostinnost pana Starosty (známý to zmasilý bionýr @matesola) restaurace Como na Václavském náměstí

a naše příjemné rozpoležení snad je znát i na tomto dílu. Dík tím pádem směřuje jak k restauraci Como, kterou můžeme vřele doporučit, tak “naší” Muvi TV.

Aktuální Digit se neobešel bez novinek - Google navigace v Androidu, Nikon D3S, Canon EOS 1D Mark IV, Capture one 5, Adobe Lightroom Beta 3, Windows 7 Party!, MacBook, iMac, Magic Mouse. A vzhledem k novinkám, které se týkají nových produktů Apple a uvedení Windows 7 nám přišlo zajímavé připravit vás na přechod z Windows 7 na Snow Leoparda. Můžete tak očekávat naše doporučení na programy, které používáme a bez kterých se správný switch neobejde. Pokud jsme něco vynechali, dejte nám vědět v diskuzi!

A naše doporučení je:

  • Balík systémových aplikací - Mail, iCal, AdressBook, iTunes, Time Machine
  • Kancelář - iWork / NeoOffice / MS Office / Google Docs
  • Komunikace - Adium / Skype / iChat
  • Fotografie - Aperture vs iPhoto
  • Webdesing - BBEdit / Transmit / Coda / TextMate / Espresso
  • Video - QuickTime / VLC / Movist / Plex / Boxee
  • Organizace dat na cestách - Evernote / Things / 1Password / Dropbox / iDisk
  • Grafika - Adobe Photoshop CS4 / Acorn / Pixelmator
  • Virtualizace - VMFusion / Parallels Desktop
  • Doplňky - TextExpander / Perian / Transmission / Speed download

Pokud se o jednotlivých programech chcete dozvědět více, zadejte do Google.com slovní spojení NÁZEV PROGRAMU a MAC.

Tato verze Digitu je vysílána přímo v HD kvalitě (720p) a technický přenos a zpracování zajišťuje Muvi TV.

MP4 HD | MP4 | MP3 53 MB | iPhone video

142 Comments

  1. Ondřej Žáček
    Posted 4. 11 2009 at 14:11 | Permalink

    Kluci, nejlepší díl! Víte, asi před rokem mi odešel můj iBook G4, který jsem doma nějakou dobu používal. Z počátku to bylo opravdu prima, ale postupem času software na něj byl příliš náročný a já už nevěděl “co na něm dělat”. Teď mám Windows 7, HP Probook, jsem relativně spokojen, jen pořád lítám po netu a sháním nové a nové wallpapery, protože se mi pořád nelíbí toli, jako tenkrát Tiger. Prostě u Windows necítím takovou tu “domácí pohodu”.

    Jinak s těmi grafiky, z vlastní zkušenosti vím, že s Adobe Photoshop se mi pracovalo na Applu daleko lépe. Mohl jsem si plochu daleko lépe rozložit a celé to vypadalo…tak jinak. Přesný důkaz doho, že když dva dělají totéž není totéž. Jelikož se věnuji reklamní grafice, budu si brzo cíleně pro Photoshop kupovat iMac.

    Na Tigeru jsem měl problémy s připojením extérního HDD s NTFS formátováním. Leoparda či Snow Leoparda jsem neměl možnost s tímto HDD vyzkoušet. Jak to hodnotíte vy, máte problém s nekompatibilitou některých zařízení?

    Díky a už teď se moc těším na další díl.

  2. Posted 4. 11 2009 at 14:25 | Permalink

    Dobrý deň :)

    Veľmi dobrý diel, zhodou okolností sa Vám strefuje náplň digitu s článkom dvojročného switchera http://tinyurl.com/yzmh27h :)

    Okrem iného Pixelmator sa mi zdá efektívnejšia a dizajnovo zaujímavejšia alternatíva, než spomínaný Acorn. Spolu s iPhoto pre jednoduchšiu editáciu postačuje. Nakoniec, však i taký systémový preview vie toho od Mac OS X Leopard dosť.

    S pozdravom Martin

  3. Posted 4. 11 2009 at 14:43 | Permalink

    Moc pěkné, na tajkové to domácí podívání :D

    Jenom jedna maličkost, máte prohozené kanály zvuku, takže Petr, přestože pro diváka sedí vlevo, je zřetelně slyšet zprava a obráceně. Zvlášť matoucí je to se sluchátky…

    Taky by to chtělo vytvořit statistiku kolik lidí přešlo z W7 na Mac. Já znám už jednoho :)

  4. Posted 4. 11 2009 at 14:46 | Permalink

    @Ondřej Žáček: Na vsech systemech jde narazit na nekompatibilni HW, ale vzdy se da najit reseni. Ja osobne jsem s timhle nemel problem uz ani nepamatuju

  5. Posted 4. 11 2009 at 14:47 | Permalink

    @Robin: diky za upozorneni

  6. Richard Bukovansky
    Posted 4. 11 2009 at 15:32 | Permalink

    Kuci, nevim proc, ale to embedded video se nenacita v Chrome na SL… Jako flash plugin se evidentne nacte, ale video nikde…

    Robin: Ja jsem dalsim switcherem Vista/W7 -> Mac/SL… ;)

  7. Maroš Žofčin
    Posted 4. 11 2009 at 15:37 | Permalink

    Petr nie je grafik? Ja som si vždy myslel že hej, že tak sa dostal k apple! omg

  8. petrmara
    Posted 4. 11 2009 at 15:42 | Permalink

    @XcoRpi Presne tak, Preview a orez obrazovky umi divy :)

  9. petrmara
    Posted 4. 11 2009 at 15:43 | Permalink

    @Robin jj uz to resime, omlouvame se za bug

  10. petrmara
    Posted 4. 11 2009 at 15:45 | Permalink

    @Maros .. obcas nejakou grafiku udelam, ale grafikem bych se nenazyval :) K Apple jsem se dostal pres hrani Marathon :)

  11. Posted 4. 11 2009 at 15:52 | Permalink

    @Richard Bukovansky: Zvlastni, pod Safari zcela bez problemu

  12. Meescha
    Posted 4. 11 2009 at 15:52 | Permalink

    Taková pěkná reklama na Mac. ;-) Pěkný díl, ten nový plastový Macbook vypadá velmi zajímavě, neplánujete si jej zapůjčit a otestovat? Jinak poznámka k nadpisu, z Windows 7 mnoho lidí k Macu nepřestoupí, to spíš ze starších Windows, jak jste v úvodu zmínili. Ještě drobná poznámka k Vista, přechod na Windows 7 se spíš rovná nahrání hutné aktualizace, než že by měl člověk zčista instalovat nový systém…

  13. Endrju
    Posted 4. 11 2009 at 16:18 | Permalink

    Chlapi, super díl, mám radost, že jste vyslyšeli ;) Zajimavé info, nějaké ty fakta, zvuk fajn, až na prohozený kanál L/P. Thumbs up!

  14. geronimo_cz
    Posted 4. 11 2009 at 16:27 | Permalink

    diil bezva, jen je sranda ten prehozenej zvuk _;oP

  15. Posted 4. 11 2009 at 16:33 | Permalink

    Zdravím všechny: Vimeo přehrávač občas nepobírají firemní sítě s nastavením nějakého zabezpečení, možná kvůli velikosti videa….netuším….

    Zvuk je opravdu prohozený, vůbec jsme si toho za celou dobu nevšimli, už pracujeme na nápravě…

  16. Posted 4. 11 2009 at 16:34 | Permalink

    Super díl! Díky za něj. Už jsem se těšil. Dnešní téma je záslužný. Chtělo by to aby se tenhle díl dostal mezi širší veřejnost ;-). Nemám moc co bych dodal :-). Snad jen k SW to, že iMovie si taky zasloužilo větší zmínku a VLC už nyní má zjednodušené rozhraní nastavení takže to není ta nepřehledná hrůza jako dříve :-P.
    Mimochodem Coda je taky velice kvalitní nástroj na tvorbu webu.

  17. Richard Bukovansky
    Posted 4. 11 2009 at 16:42 | Permalink

    Honza: Nj, ale Safari neni jediny prohlizec.. ;) Nejlepsi je, ze se nezobrazuji dily z Muvi.cz, predchozi jsou zobrazeny v poradku, takze to bude nejaka krpa v kodu muvi.cz (BTW V Opere/Mac to ale funguje… Mne asi prasti).

    Jinak, k tem utilitkam: zapomenout na Growl… Au…
    Njo a pro switchery asi taky uzitecna utilitka je Witch - prepinani pomoci Alt-Tab jako Widlich (zobrazuje to narozdil od klasickeho Cmd-Tab i jednotliva okna aplikace a clovek muze do vybraneho rovnou prejit)…

    A super dil, diky!

  18. Posted 4. 11 2009 at 17:04 | Permalink

    Super díl ;D Pro MacBook si shodou okolností (fakt !! :D) jdu zítra. http://www.macprostudenty.cz :-)

  19. Bimboss
    Posted 4. 11 2009 at 17:11 | Permalink

    ahoj rad bych se zeptal za co lze nahradit text expander? rikate, ze to ma SL zabuvodane v systemu, kde? dekuji

  20. JaRda
    Posted 4. 11 2009 at 17:41 | Permalink

    to je nechutna komercarna..

    jo a MS Office 08 umi cesky

  21. UntosCZ
    Posted 4. 11 2009 at 18:37 | Permalink

    no já mít Apple Mac tak jedině Snow Leopard ale jelikož mám jen PC tak jsem šel z XP na W7, zatím to je bez potíží a W7 je 1. software který bych si od Microsoft koupil :D

    akorát mám potíže s Cinema 4D, nejedi mi na W7 :-(

    jooo, a na tenhle díl se podívám hned jak se stáhne :D

  22. Posted 4. 11 2009 at 19:13 | Permalink

    @Meescha: Minimalne pro MujMAC budeme testovat

  23. Posted 4. 11 2009 at 19:15 | Permalink

    @Richard Bukovansky: diky za doplneni dalsich tipu

  24. Lukas
    Posted 4. 11 2009 at 20:09 | Permalink

    super díl felazz, určitě užitečný informace pro mě, jako člověka co před dvěma měsícema switchnul z win na mac, a pořád se v tom ještě trochu plácám. Typy na programy sou fajn. Jinak souhlasim že nový iMac 27″ je naprosto nadpozemská věc, i když opravdu nevim, jaká skupina lidí si ho bude kupovat. Na magic mouse se vela těším, boužel to zase trvá roky než se to dostane do čr, zítra jedu do Berlína tak se zkusim poohlídnout.
    Ještě bych přidal to SW tipů: Resizelt (zmenší rozlišení pro XY obrázků najednou), na web používám Coda, Chax bohužel při komunikaci s QIP klientem dělá neplechu:/

  25. Posted 4. 11 2009 at 20:23 | Permalink

    Utilitky - nápad obejít se téměř bez nich je supr, leč přeci jen:

    * Sparkle - klásové zkratky, používám hlavně na nová okna terminálu/Finderu nezávisle na spuštěné aplikaci
    * Dockdrop - (http://dockdropx.com/) - dragnete soubor na ikonku v doku a nahraje se na server a ve schránce vám zůstane jeho veřejná adresa

  26. beemanik
    Posted 4. 11 2009 at 20:23 | Permalink

    Zdravím.
    Tak dnes jsem tu po prvé a super díl.
    Jinak já jsem přešel na Apple díky iPhonu v srpnu.Prostě mě přestalo bavit na něco čekat…než najedou wokna,než se to nastaví,než se to všechno nainstaluje…a dost.Chce to změnit OS..a náhodou jsem narazil na OS X.Ani jsem ho nezkoušel a rovnou koupil iMACa.Nejlepší rozhodnutí v životě.
    To je takový kus nádherného stroje, tichého,rychlého a ten systém?Paráda.Systém nainstalovaný během 20 minut a vše jede hned.Spousta apl v základu, ostatní za pár dolarů.Synchro s iPhonem?Bomba.
    Jinak neměl jsem kus lepšího telefonu v ruce.Nedávno jsem měl možnost si pohrát s N97.Bože můj…za takový kus nepoužitelného stroje takový peníze?Absolutně hroznej,pomalej telefon, kterej ani pořádně nereaguje na dotek.
    Jinak poslední…nesouhlasím, že třeba iMAC je drahej.Není. Za ty peníze je to moderní HW s panelem, kterej samotný stojí cca 20 nebo 25 tisíc.Takže za ty peníze člověk dostane sakra výbavu.
    Tudle známej přeinstalovával wokna (celkem běžná věc několikrát do roka u widlí) a začal v sedm, aby v jednu ráno měl nainstalovanej systém a naházený ovl. aby mu to alespoň nějak jelo.Já se všema apl. jsem byl hotovej za hoďku.
    To se prostě nedá srovnávat.

  27. Pavel Hošek
    Posted 4. 11 2009 at 20:28 | Permalink

    Jak jste si nemohli vzpomenout na název toho softu, jsem
    si myslel že se jedná o GIMP. Krom win, tuším funguje i
    pod mac os x.
    A teď Radku nastraž uši. Ještě tento měsíc si jdu koupit
    iMac. Jsem switcher jako ty a když nahodíš adresu bydliště,
    hodím ti do kaslíku parte. Tímto tě zvu na pohřeb win xp,
    který se koná 24.12.2009 na jednom nejmenovaném hřbitově.
    Jinak super díl kluci.
    Pavel

  28. Marek Žehra
    Posted 4. 11 2009 at 21:47 | Permalink

    Opět moc pěkný díl!! Je zajímavé, že v době pořízení svého prvního Maca (už je tomu rok), tak jsem byl obklopen uživateli, kteří tvrdě zastávali windows a všechny ostatní OS byly pod jejich úroveň. Ale občas, když mi koukali pod ruku co a jak na Macu dělám, tak jsem hned slyšel dotazy typu:”jak jsi tohle udělal?”, “to jde?” (kupodivu první byla většinou reakce s nádechem odporu: “ty máš Maca jo? proč? vždyť je to zbytečně drahý!”). No a následná reakce na ovládání systému byla skoro vždycky: “ty jo to je dobrý”. A ono to dobrý je :) Ale abych se vrátil k pointě… Tyhle lidi co tak nesnášeli Apple a vše kolem něj teď pokukují po MacBooku a dle jejich vlastních slov další počítač nebude od nikoho jiného než od Applu. Popravdě jsem ještě nepotkal člověka, který měl tu čest používat OS X a nesedl mu.
    Jinak s aplikacemi které jste doporučili souhlasím, akorát bych ještě přidal:
    uTorrent - pokud ještě někdo tahá torrenty (k těm šťastlivcům už naštěstí nepatřím)
    CyberDuck - nejen FTP klient (transmit jsem zkoušel, ale naopak mi přišel hrozně složitý)
    obě aplikace jsou free a myslím že i dost kvalitní

  29. Jan Vavruša
    Posted 4. 11 2009 at 21:53 | Permalink

    Velký dík za další díl! Ať se daří jablkáři! :)

  30. Endrju
    Posted 4. 11 2009 at 22:37 | Permalink

    @Marek Žehra taky mám podobnou zkušenost, dokonce vlastně i já jsem obdobným způsobem přisel k iPhonu potažmo Macu, ale problém u Macbooku a ostatním je to, že to pořádně nejde nikde vidět. Když to nemá žádný známý, tak si to neosaháš, nikdo ti kloudně neřekne jak se to s tím má, protože pak v diskuzích jsou flamewary a jediný obchod kde si to osaháš je sice iStyle, ale zase ti za zádama poskakuje prodavač, tak tam ne vždy chceš prozkoumávat jak se to s tím má. Každopádn se to lidem, co si najdou klíčovou featuru co to zrovna má líbí.

  31. Tomáš
    Posted 4. 11 2009 at 22:44 | Permalink

    Digit je jediný český videocast, který pravidelně sleduju. Videa od Zive.cz, LetemSvetemApplem a z dalších českých webů mě nebaví.

    Z pohledu diváka nevidím žádný přínos z vaší spolupráce s Muvi. V obraze a zvuku jsem nezaznamenal výrazný rozdíl mezi vaší vlastní produkcí a Muvi. (až na to prohození zvukových kanálů :-) Tak snad je to alespoň pro vás větší pohoda (méně práce). Každopádně se těšim na další díl.

    S doporučenými programy souhlas, osobně bych ještě seznam doplnil o Awaken 4. Kromě toho používám Caffeine (LightheadSW) a taky Last.fm. Pro šťouraly možná ještě Little Snitch 2, aby pro ně přechod z Windows nebyl takovým šokem.

  32. Posted 4. 11 2009 at 22:47 | Permalink

    @Marek Žehra: Diky za dalsi tipy. To co popisujes, je klasicky strach z neznama. To sociologove popsali uz davno

  33. Posted 4. 11 2009 at 22:47 | Permalink

    @Jan Vavruša: Diky pane

  34. Slovo
    Posted 4. 11 2009 at 23:08 | Permalink

    Super díl těšil jsem se na něj jako malej kluk a vůbec nezklamal jen tak dál už se nemůžu dočkat na další. díky

  35. Radim
    Posted 4. 11 2009 at 23:23 | Permalink

    Opravdu nej, moc pěkný a zajímavý díl.
    Btw: macbook jsem si pořídil i tak :)

  36. Marek Žehra
    Posted 4. 11 2009 at 23:29 | Permalink

    @Honza Brezina: Presne tak. Jak popsal Endrju. Macy nejdou nikde moc osahat a clovek nerad kupuje naslepo. Jedina moznost je tedy u nekoho kdo Maca ma.
    Ja sam jsem kupoval MacBook defakto naslepo a informace jsem mel jenom z internetu. Moznost sahnout si na tu krasu jsem mel az kdyz mi prisel domu :-)

  37. Posted 4. 11 2009 at 23:40 | Permalink

    Děkuji za parádní Digit pánové! Jako čerstvého switchera mě velmi potěšil, ale většinu věcí jsem musel řešit už před shlédnutím digitu.

    Nejhorší je pro mě změnit způsob myšlení. Windows a Mac mají každý svou ergonomii a třeba mě osobně hodně chybí v nabídce vedle “new folder” i “new file”, ale to bude o zvyku :)

    Se svým MacBookem Pro 13″ už jsem za těch čtrnáct dní stihnul i reklamaci, tak doufám že nyní už bude vše v pořádku a budu si moci switch opravdu vychutnat!

    A ještě jednou, díky za super Digit!

  38. Posted 5. 11 2009 at 0:03 | Permalink

    @Petr Škuta: Reklamace jsou peklo, jo jo. Tak drzim palce … Ja si switch vychutnal a bylo to super. Podobne veci ti prestanou chybet tak do 3-4 tydnu. Aspon me prestali

  39. Hans
    Posted 5. 11 2009 at 0:20 | Permalink

    Jeden z nejlepších dílů pánové, super.

  40. Posted 5. 11 2009 at 0:35 | Permalink

    @Hans: Diky moc. nam se velmi dobre natacel

  41. Posted 5. 11 2009 at 0:40 | Permalink

    Skvělá práce! Na díl jsem se už dlouho těšil a nezklamal. Díky za tipy na Boxee a Movist.

    Já switchoval před třemi lety a nikdy jsem toho kroku nelitoval, ba naopak. A musím se přiznat, že i já jsem rád, že Macy nejsou masová záležitost - rád se odliším.

  42. Wolf Grey
    Posted 5. 11 2009 at 0:54 | Permalink

    Hauu…Velice jsem se bavil. Po chvilce naklápění mého starého PB G4 1.67 Ghz a kontrole zvuku ve sluch., hle stopy hrají obráceně ..heh :) Zvuk se zlepšil, příště ještě trochu zúžit fázi a popřípadě nabrousit Janův hlas nebo sundat molitan z klopáku a bude to zase o kus lepší…takže pochvala :)
    Konečně jsme se dočkali malých screenshotů, klidně v tom pokračujte a vůbec nevadí když tam toho bude více, např. při představování nějaké app, hw či řešení nejakého problému. Moc fajn atmosféra a pěkné téma před vánoci, které nahlodává mysl zda ještě nezvážit koupi té či oné platformy. Také mne mrzí že jsem nepočkal a koupil starý leč stále funkční PB G4 (pomalý na HD video, flash a možnost spustit nouzově Win), který jsem si zamiloval nejen díky skvělému zpracování ale systému OS X. Netvrdím, že jsem si nezanadával a občas si postesknu nad některými chybějícími app, ale jak říkal Petr ” čím je starší tím jednosušší app hledá a používá ” a to je to co mne nejvíce baví na macu a šetří mi čas. S pozdravem a vřelým poděkováním Wolf Grey

  43. Posted 5. 11 2009 at 1:11 | Permalink

    @johnnym26: Absolutne souhlas

  44. Posted 5. 11 2009 at 1:33 | Permalink

    Nevim jestly už to tu někdo psal ale všimnul jsem si že ve videu je obrácenej zvuk…
    Levej za pravej a naopak…

    je to jenom jako poznámka pro natáčení dalšího dílu…
    jo a jinak GJ kucí ;-)

  45. Posted 5. 11 2009 at 2:00 | Permalink

    já na videa (ve Windows XP) používam KMPlayer a sem snim nadmíru i nad Radka spokojenej :-)

  46. kalap
    Posted 5. 11 2009 at 3:43 | Permalink

    vybornej dil, diky…. jsem switcher :) (strasny slovo) a v praci pouzivam TC na XP - kopirovani, presouvani dat (muj chleba). to jediny mi doma na leosovi chybi.. zkousel jsem alternativy ale TC je TC. nekomu to muze pripadat jako blbost ale je to tak…. finder mi prijde v tomhle strasne “pomalej” :) mozna kdybych od zacatku na widlich pracoval v pruzkumniku, tak mi to neprijde. i takova blbost jako hromadny prejmenovani souboru v TC mi u finderu chybi. vim ze finder na to neni staveny a ze jsou jsou na to aplikace…ale?… jinak souhlas s tim ze uz se vam nechce do systemu instalovat dalsi soft, a ze vystacite s “core”. Spravna cesta…. Papa…

  47. ondrej
    Posted 5. 11 2009 at 7:42 | Permalink

    Tolik switcheru…mel jsem za to ze Radek tvrdi ze apple nikdo nepouziva…asi se spletl

  48. Dan Kvasnicka
    Posted 5. 11 2009 at 8:45 | Permalink

    Na FTP doporucuju ForkLift. Stoji o $10 mene nez Transmit a funguje moc pekne. Navic zaroven dokaze nahradit i muCommander, jako regulerni dvoupanelovy file manager. CyberDucku bych naopak doporucoval se vyhnout. Furt mi v nem neco nefungovalo (na nekterych FTP serverech prazdno, at jsem zkousel jakekoliv nastaveni). Ale zato skoro kazdy release menil ikonky slozek…

  49. Posted 5. 11 2009 at 9:17 | Permalink

    Ještě switcher nejsem (mám rok starý nadupaný Lenovo). Na switch se ale chystám a už se těším.
    Na zkoušku jsem pořídil 13″ MacBooka dceři. Nejraději bych to s ní vyměnil, ale ona ho nedá z ruky.

  50. petrmara
    Posted 5. 11 2009 at 9:50 | Permalink

    @Bimboss Podivej se do System Preferences / Language & Text / Text …

  51. petrmara
    Posted 5. 11 2009 at 9:51 | Permalink

    @Jarda - mas pravdu, MS Office umi cesky, ale nema ceske rozhrani, spatne jsem se vyjadril.

  52. petrmara
    Posted 5. 11 2009 at 9:52 | Permalink

    @Daeltar - Dockdrop je prijemny pomocnik, dik za tip!

  53. Posted 5. 11 2009 at 10:20 | Permalink

    Počítáte do statistik i lidi, co zrovna prodělali přechod ze Snow Leoparda na Windows 7? ;) … Osobně je mi OS na pozadí šuma fuk, ale přechod z Aperture na Lightroom lehce zabolel, ale i to se dá. Hlavně se to nesmí moc prožívat.

  54. parek4u
    Posted 5. 11 2009 at 10:21 | Permalink

    Výborná práce kluci, minulý díl se mi zrovna nezamlouval, ale tento se vám opravdu povedl , díky moc .
    Jste super !!

  55. Superviktor
    Posted 5. 11 2009 at 12:58 | Permalink

    Doplnuji tipy na sw: AppCleaner, Automator, TimeMachineEditor, Vienna, VLC, Virtualbox, MainMenu, iStat

  56. Lískoš
    Posted 5. 11 2009 at 13:23 | Permalink

    Čau, super díl :)
    zajímalo by mě jaká aplikace umí pracovat s excelovskejma tabulkama… iwork je otevře ale pracovat s níma nejde.. Co ten neoofice? to vubec neznam Dík za odpoveď pokud možno radši do mailu :))

  57. Pavel
    Posted 5. 11 2009 at 13:44 | Permalink

    Škoda že jste tak odbyli představení Pixelmatoru…to je podle mně bombastická aplikace, která dobře ukazuje proč přejít na Maca. Používá to systémové prostředky (CoreImage), takže to nikdy nebude portované na jinou platformu, a díky tomu je to (ve strovnání s Photoshopem) užasně rychlé a příjemné na práci. A mimochodem, co je to ten “webdesing” ?

  58. Posted 5. 11 2009 at 14:03 | Permalink

    Ještě doplnění, ten Dropbox je taky multiplatformní. Umí synchronizovat soubory mezi Linuxem, Mac, PC a funguje i na iPhonu.

    Apple dost dlouho zdržoval uvedení dropboxu kvůli svému idisku. Což je pochopitelné :-)

    Jako vývojářského klienta bych chtěl ještě zmínit NetBeans, které jsou free.

  59. Posted 5. 11 2009 at 14:07 | Permalink

    Jo a jako FTP klienta můžete využít FileZilla :-)

  60. Slovo
    Posted 5. 11 2009 at 15:47 | Permalink

    Jak už jsem psal super díl ale už jsem to psal i dříve a nikdo se k tomu nijak moc nevyjádřil. Co takhle OSX (macmini) apple TV pod TV, máte stím nějaké zkušenosti, zda to doma využíváte. Nejakéj díl na téma multimedia (nebo aspoň tomu věnovat malou část).

  61. Posted 5. 11 2009 at 15:47 | Permalink

    Ja bych mel jen dotazek - hned na zacatku byla zminka o tom, ze ceska lokalizace je zadarmo - to bych rekl, ze neni pravda - nebo jsem neco prehledl? Dropbox je multiplatformni - cili idealni nastroj pro switchery :-) Ja osobne si nedovedu predstavit fungovani na Macu bez nejakych 3th party utilit na udrzbu prav - protoze tohle povazuju za zdroj nejvice problemu (nejlepsi vec je samozrejme applejack, ale onyx a dalsi taky nejsou k zahozeni). Jinak diky za pekny pokec - i kdyz si myslim, ze moc lidi ze sveta oken na vase stranky asi nechodi, ale osveta je potreba .-) Jo a nejlepsi FTp klient je podle me Cyberduck - je cesky a free - co vic si prat?

  62. Adam
    Posted 5. 11 2009 at 16:31 | Permalink

    Mohl bych se zeptat. Neznáte někdo nějakej dobrej FREE program na HTML? Všechny vyjmenované jsou placené.

  63. AldaV
    Posted 5. 11 2009 at 18:01 | Permalink

    2Slovo pod (a pro) TV pouzivam hackintoshe spolu USB HD digital tunerem Diversity a Elgato TV3 + mplayer na filmy. Ovladani samozrejme iPhonem nebo bluetooth klavesnici. Ani po skoro roce pouzivani me neprestava prekvapovat, co tahle kombinace dokaze.

  64. Mario
    Posted 5. 11 2009 at 18:39 | Permalink

    Velmi prijemne vydanie dalsieho Digitu. Obsahovo a vtipne vyvazena polhodinka.
    Super! ;-)

  65. Posted 5. 11 2009 at 19:06 | Permalink

    @Zemistr: Vic nez radek? Tak to uz je snad uplne nejvic … :)

  66. Posted 5. 11 2009 at 19:08 | Permalink

    @Michal Soukup: Jasny, proc ne. Hlavni je switch :)

  67. Posted 5. 11 2009 at 19:09 | Permalink

    @Lískoš: Neooffice je jadrem OpenOffice, ale ma upravene uzivatelske rozhrani, ktere mi sedi vic … Takze funguje s excel daty stejne dobre jako OO na lib. platforme

  68. br1ezka
    Posted 5. 11 2009 at 19:47 | Permalink

    no ked ospevuju klienta, tak treba vyskusat meebo a tiez vyhovuje… facebook, ICQ, gmail, aj MSN tam mam… su aj ine, ale nepouzivam…

  69. Milan
    Posted 5. 11 2009 at 19:47 | Permalink

    Průměrný díl se špatně namíchaným zvukem. Petra slyším napravo a Honzu nalevo. Jinak obraz a zvuk v super kvalitě.

  70. mouseho
    Posted 5. 11 2009 at 21:03 | Permalink

    Sleduju vás pravidelně a opravdu jste díl od dílu lepší a lepší. Přehození zvukových kanálů už komentovat netřeba…, vzhledem k neustále zvyšující se kvalitě je to drobnost.
    Switchnul jsem přesně před rokem, začalo to nákupem iPodu Touch 32GB, pokračovalo nákupem PowerBooku G4 z ebay, pak iphonem 3G ( kvůli nefunkční wifi musel na tři týdny pryč a návrat k Nokii byl opravdu drsný…:)) ) a před dvěmi měsíci jsem na stůl postavil nový iMAC 3,06 ( už se mi nechtělo čekat na nové iMACy - všichni víme, jak je vše kolem Applu nejisté… ;) ). Na MACu se mi líbí ta neuvěřitelná lehkost, jednoduchost a selská logičnost, s jakou se celý systém a aplikace ovládají. Pak je tu Mobile Me a ve spojení s iphonem mám neustále vše po ruce. A cena? Jj, je to drahá záležitost… ALE! Svého iMACa jsem vybalil z krabice, postavil na stůl a mohl okamžitě začít pracovat ( nemluvě o hromadě plnohodnotných aplikací v základu ) a maximálně musel nastavit účet v Mailu a Mobile Me. Za tento komfort si rád připlatím. A v neposlední řadě kavlita zpracování a odlišnost od stáda… ;)
    Ještě taková perlička k Mighty Mouse - v práci mám klasický komp od DELLu s WinXP a neustále se snažím to kolečko na myši učit otáčet i do stran… ;)

  71. Posted 5. 11 2009 at 21:13 | Permalink

    Skvělá utilitka je Skitch, dokonalý softík na screenshoty.

  72. Posted 5. 11 2009 at 21:17 | Permalink

    Jako skoroswitcher vnímám tento díl hodně pozitivně. Vždy se u digitu parádně odreaguju. Sám mám objednanýho novýho iMaca 27″ a nemůžu se toho switche dočkat :)

  73. Posted 5. 11 2009 at 22:04 | Permalink

    @Milan: Tis to neodhalil? Jsme brichomluvci a imitatori. Ja imitoval Petra a on imitoval me. Takova hra se zvuky :)

  74. Posted 5. 11 2009 at 22:30 | Permalink

    Pro me po dlouhe dobe dil s velkym “D”, diky panove! Petr vypada uz zase ve skvele forme a pohodove nalade. Takze drzim palce a jen vic takovych praktickych dilu.

    A jeste dodam pouzivanej SW

    skype, the list list, launch bar, gruml, yojimbo, littlesnaper, appshelf, unrarx, appfresh, smcfancontrol, glims(safari)

  75. Posted 6. 11 2009 at 0:46 | Permalink

    dík moc pánové, zatím nejlepší digit.
    Je radost vás poslouchat:)

  76. Posted 6. 11 2009 at 0:56 | Permalink

    @Kobliha: dik za koment

  77. Michal
    Posted 6. 11 2009 at 10:11 | Permalink

    Numbers místo Officů. Těžce jsem ale narazil. Když v numbers dělám tabulku a vyplňuji hodnoty v Kč tak tam prostě nedostanu halíře. Když zadám desetinné číslo, zmizí symbol Kč, číslo se zarovná do leva a do součtu se nezapočítá. To mě rozladilo a maca posunulo z pracovního stolu pryč. Umí někdo poradit? díky

  78. opat
    Posted 6. 11 2009 at 12:37 | Permalink

    Michal: tohle ti nejde?
    http://dl.dropbox.com/u/719045/Picture%204.png

  79. toncek
    Posted 6. 11 2009 at 13:29 | Permalink

    Díky za další díl. Tentokrát jsem se výborně bavil. Sám mám maca od ledna letošního roku a už bych neměnil :-) Ovšem na druhou stranu na obranu windows či microsoftu musím říct, že v určitých odvětvích nabízejí výborné produkty a stojí na nich business mnoha společností. Ať vezmu sítě, exchange, databáze..

    Pokud bych to vzal na sebe, tak ať stále ještě studuju, tak nejspíš mě některé tyto produkty budou od příštího roku živit (data mining, business intelligence). Tak doma bude mac a v práci PC :-) Kdyby ty nástroje fungovaly na macu byl bych veselejší :-)

    Ještě jedna otázka na Petra. To mi připoměl úvod tohoto dílu. Viděl jsem tvé fotky z Malediv a jsou opravdu krásné. Čekal jsem, že budeš používat nějakou profi zrcadlovku, ale když jsi říkal, že fotíš kompaktem, tak mě to překvapilo. Můžu se zeptat, co máš za foťák? :-)

    Stále si říkám, že bych se chtěl naučit taky aspoň trošku fotit, protože mé dosavadní umění je mačkat spoušť při nastaveném automatickém režimu :-). Navíc máme doma taky už postarší foťák, takže nějaký tip se hodí.

    Ještě k tomu focení: Pokud máte někdo nějaký tip na pěkný seriál o základech focení nebo nějakou pěknou knížku určitě se podělte. Rád si něco přečtu.

  80. Dave
    Posted 6. 11 2009 at 13:31 | Permalink

    Zdravím kluci,

    koukám na poslední díly (před pár dny jsem na tyto stránky náhodou narazil) a chtěl jsem se zeptat, co vlastně děláte? Představujete se v prvních dílech? Už jsem asi pochopil že Honza fotí a rád/hodně cestuje, Petr trénuje/coachuje GTD a dělá webdesign, ale upřímně jsem o vás předtím neslyšel, i když se na netu už nějakou dobu pohybuju. Díky za info.

  81. Posted 6. 11 2009 at 13:33 | Permalink

    Super díl, ale mám jednu věc která mě trochu štve. Proč říkáte že je apple drahý? Asi to bylo míněno jako fór, ale když už jste všechno tak do hloubky probrali, proč jste se trochu nevěnovali ceně? Vzhledem k tomu co kupujete, není vůbec drahý. Který notebook má unibody, perfektně vyřešenou správu energie a tepla, baterii nové generace, luxusní a účelný design? Pokud si koupíte luxusní model například od Dellu (jiná PC značka snad ani nelze srovnávat), dostanete se na stejnou cenu, možná vyšší a navíc tam budete mít Wokna.

    Petr

  82. toncek
    Posted 6. 11 2009 at 13:51 | Permalink

    Ještě k softwaru pro mac. Alternativa pro Photoshop pro neprofesionály a může být i Seashore: http://www.macupdate.com/info.php/id/15662/seashore

    Editor inspirovaný gimpem. Umí taky vrstvy a podobné věci. Cena potěší - je zdarma :-)

  83. Michal
    Posted 6. 11 2009 at 15:09 | Permalink

    opat: přesně tak - tohle jsem nedocílil. Když vidím toho inspektora vpravo dole, tam jsem měl vše jako ty. Mimochodem používám iMac s numerickou klávesnicí. díky. Budu rád za radu - muj mail concertino@iol.cz

  84. Posted 6. 11 2009 at 16:05 | Permalink

    Dobré téma, také jsem před cca dvěma týdny přesedlal z Vist na win 7, ale o Applu stejně uvažuji. :D A moc pěkné shrnutí, určitě mi to dalo zase více důvodů o tom přemýšlet. :D

  85. Posted 6. 11 2009 at 16:37 | Permalink

    @Dave: Za sebe toho delam celkem dost: sefuju http://www.idif.cz, ucim fotografii, pisu o fotografii, sefredaktoruju mujmac.cz, grafika.cz, fotografovani.cz, profi fotim, cestuju, DELAM DIGIT :)

  86. Posted 6. 11 2009 at 16:42 | Permalink

    @Petr@itcf.cz: Jsem velky Apple fanda peknou radku let, nikdy bych nerekl ze je Apple “nevyhodny” nebo “neefektivni”, ale ruku na srdce - drahy je. Levna vec je levna (stoji min nez ostatni). Draha vec je draha, protoze stoji vic nez vetsina ostatnich produktu. To neni o srovnani pomeru vykon/cena, ale o absolutni cene. A ta je specialne v EU vysoka a me to NEVADI :)

  87. Marek Žehra
    Posted 6. 11 2009 at 17:19 | Permalink

    @Petr@itcf.cz, @Honza Brezina: Já bych tu cenu shrnul asi takto. Apple drahý je, ale není nejdražší… Pokud nekdo chce kvalitu, musí za ni zaplatit. Samozřejmě, že tu je miliarda PC, které se dají pořídit za výrazně menší peníze, ale upřímně, kvalitního toho na nich moc není :)

  88. Adam
    Posted 6. 11 2009 at 18:03 | Permalink

    @Honza
    MacHeist uvolnil novou Nano bundle placených aplikací, která je úplně zdarma, a ta obsahuje aplikaci ShoveBox, která je udělaná přesně na to co Vy děláte s Evernotem. Zdá se tomu být i lépe přizpůsobená, tak byste to mohl zkusit. (je i aplikace na iPhone)

  89. Posted 6. 11 2009 at 18:54 | Permalink

    @Adam: diky za tip

  90. Posted 6. 11 2009 at 19:06 | Permalink

    Muzete mi poradit, jak mam doma vysvetlit, ze 30k ktere jsem si jako student nasetril a ziskal ze stipendia narvu do prvniho Macbooku Pro i kdyz mam doma 2x desktop PC a jeden (rok stary) ntb?? :))

    Rodina si mysli ze jsem blazen a mel bych ty penize investovat daleko vhodneji :-D…

  91. Samuel Gordon
    Posted 6. 11 2009 at 21:03 | Permalink

    Nejak jsem nepochopil ty narazky na torrenty. Jako co je spatneho na torrentech??

  92. Posted 6. 11 2009 at 21:08 | Permalink

    Delší dobu přemýšlím o koupi MACa a tenhle díl mě docela přesvědčil ;-)

  93. Posted 6. 11 2009 at 21:33 | Permalink

    @Adam: Free vec na psani HTML je treba Smultron, TextWrangler, Komodo Edit… na vetsi veci NetBeans nebo Eclipse.

  94. Posted 6. 11 2009 at 21:46 | Permalink

    Jeste k tomu drahemu Applu… jak ktere produkty… Kdyz beru nove 27″ iMacy se vsim vsudy kolem dokola a porovnavam se zbytkem trhu, tak at se snazim jak se snazim, ten produkt proste nedokazu povazovat za drahy. Kolik dneska stoji 27″ IPS panely s LED podsvicenim? A na kolik to vyjde, kdyz k tomu doskladate pocitac a prikoupite SW, ktery bude ekvivalentni OS X + iLife? A pocitate s tim, ze to nikdy nebude tak luxusne kompaktni jako iMac?….
    Treba jsem si dlouho myslel o Macu Pro, ze jeho cena je astronomicka… ale pak jsem nekde na webu HP nasel ceny jejich podobne vybavenych workstations (ovsem samozrejme bez OS X) a rychle me to preslo…
    To same notebooky. Unibody, vydrz, vaha, SW… a mohli bychom takhle pokracovat.
    Proste cim dal tim vic produktu Applu uz je drahych jen v absolutnich cislech. Nikoliv v relativnich.

  95. lay
    Posted 6. 11 2009 at 22:23 | Permalink

    Diky za peknej a uzitecnej dil, jako vzdy! Jsem v opacne pozici, switcher MAC2PC (resp. PC2MAC2PC logicky :)).. dle meho velmi vyjimecny pripad vzhledem ke zcela jasnym benefitum applu. Muj duvod byla pochopitelne cena (jiny zapor neexistuje). Zacinal jsem delat grafiku pred 12 lety na azurove G3 a cumel jsem jak vrana a na apple standart v cele firme jsem si velmi rychle zvykl. Nasledoval osobni G4 s OSX 10.2 (kua pamatuje nekdo jeste vubec nejlepsi system 9.2.2) (to je ta posledni se 3ma zrcatkovejma reprakama pred PPC ). Byl jsem borec.. kamaradi zavideli a chodili okukovat tu paradu…. Pak jsem si zalozil firmu a vsechno se zmenilo. Vzhledem ke sve praci potrebuji jednotnou platfomu a porizeni osmi apple stroju odpovidajici konfigurace (4x office, 4x grafika) bylo a stale je nad me moznosti. Dle meho nazoru se to dnes minimalne v teto sfere nevyplati. Spousta srovnatelnych “reklamek” to resi stejne a apple jiz neni podminka profi prace (thxg for OTF). Mrzi mne to, protoze Apple je muj lovemark. Mozna nekdy… zatim se budu tesit na dalsi dily a vzpominat. Hezky den vsem.

  96. lay
    Posted 6. 11 2009 at 22:26 | Permalink

    uff.. ten muj post zni hrozne smutne a odevzdane. Omyl. Jsem spokojenej uzivatel XP, na sedmicky se tesim ale davam jim cas do SP2. Jen jsem chtel zavzpominat a vicemene potvrdit vasi argumentaci PRO vs. PROTI. Receno slovy klasika: Nouze naucila Dalibora XP :))

  97. lay
    Posted 6. 11 2009 at 22:31 | Permalink

    a fakt naposled (slibuju :)) .. jako zasadni utility pro efektivni praci si pamatuju PopChar (mapa znaku) a Default Folder (spravce favourite folders napric aplikacema). Mozna uz je to dneska soucast systemu… pokud ne, zvlast ta druha je podnikatelskej zamer k nezaplaceni.. nevite jestli existuje podobna vec i na PC?

  98. Ondřej Šmerda
    Posted 7. 11 2009 at 1:07 | Permalink

    Zdravím vás, je to dobrej díl. Taky nesouhlasím s tím, že je Mac drahý. Kromě všech známých argumentů, které tu už zazněly ještě něco navíc: úžasný design od OS až po myš - to musí oslovit každého jen trochu kulturního člověka. A ještě něco: k PC musíte přikoupit OS (Win) a všechen soft, ale Mac je už se systémem (nejlepším) a spoustou praktického softu už na disku!!! Příchod nových iMaců s prfektními IPS panely, supermyší a současnou cenou vidím naopak jako frontální útok na PC a Wokna. Teď už to musí vidět i slepej! A díky iStyle jsou Macy konečně vidět už i v centru Prahy ve výlohách. A ještě jeden argument: kvalita a výdrž. Učím grafiku na střední škole na iMacách i na PC (bohužel)- na PC studenti stále řeší viry, nečitelné nebo zničené flashky a soubory, poruchy atd., Macy jen zapnou a v klidu pracují. Dvě třídy plné iMaců jedou už několik let denně bez jediného problému! Jen zapnout, pracovat a vypnout. Pánové peckaři, ruku na srdce, kdo z vás tohle dnes má? (promin Parube, musel jsem:)) ).

  99. Marek Žehra
    Posted 7. 11 2009 at 14:11 | Permalink

    Tak se musím přiznat :( Podvedl jsem VMware s Parallels 5 a asi u něj zůstanu (samozřejmě vmware si nechám na testování)… Ta rychlost na mém MBPro (4,1) je v úplně jiné dimenzi… klobouk dolů… Parallels 4 i vmware fusion 3 jsou proti tomu šneci… Škoda jenom, že to nemá tak pěkně imitované start-menu jako vmware :( To mi na tom chybí

  100. Posted 7. 11 2009 at 16:00 | Permalink

    @Wyder: Tak to udelej jako ja, kdyz jsem kupoval 17″MBP, coz neni taky zrovna bezna investice.

    1) Vsechno co bylo doma (2xNB, 1xDeskTop) slo pryc, aby se penize aspon castecne vratili
    2) Ziskal jsem aspon symbolickou slevu, aby to byla vyhodnejsi koupe
    3) A pak uz to chce jen pevnou vuli :)

  101. Posted 7. 11 2009 at 16:03 | Permalink

    @lay: V pohode. Switcheri vsech zemi spojme se … Na smeru prece nezalezi, dulezita je ta odvaha ke zmene :)

  102. Posted 7. 11 2009 at 17:30 | Permalink

    Nevíte na kolik výjde ten nový MACbook white unibody ?

  103. dsquared
    Posted 7. 11 2009 at 21:53 | Permalink

    @petrmara díky za ten tip s Word substitution, velká nevýhoda je ale, že to nemohu použít v Mailu. Jedině tedy zainvestovat do TextExpander ?

  104. petrmara
    Posted 8. 11 2009 at 16:41 | Permalink

    @dsquared Tobe to nejde pouzit v Mailu? A napr. v TextEditu ano?

  105. Posted 8. 11 2009 at 16:58 | Permalink

    @brabbit: Samozrejme zalezi na regionu. Cena v USA je od 999USD …

  106. petrmara
    Posted 8. 11 2009 at 18:29 | Permalink

    .. a jeste k cene, souhlasim s vama, vzhledem k tomu, co dostavam, pro Mac jako platforma neni draha. Reakce v Digitu byla brana spise jako zert - rada lidi proste porovna netbook za 8k a macbook za 30k a rozdil 22k jim prijde nelogicky. Proto jsme tuto “nepravdu” v Digitu potvrdili.

    Ale pro me osobne je Mac jako pracovni nastroj nejlepsi investice, na PC notebooku za polovinu cenu bych proste nebyl schopen delat to, co delam na Macu tak efektivne, tzn. ten rozdil v cene pri porizeni je zpet relativne rychle.

  107. Posted 8. 11 2009 at 22:55 | Permalink

    @petrmara: No vidis, a ten novy iMac je vysvetleny …

  108. jcaran
    Posted 9. 11 2009 at 1:03 | Permalink

    Tak a už som tiež switchnul. Posledných 10 dielov som sa startoval až po tomto som sa definitívne rozhodol a vďaka Vám mám krasneho Macbooka. Len neviem čo budem robiť s voľným časom keď nebudem musieť odvirovavat a preinstalovavat. No nič žena už niečo vymysli. Ešte raz diki.

  109. Posted 9. 11 2009 at 3:30 | Permalink

    zdravim pani. k tej mysi, bol som si ju odskusat v londynskom apple store a podla mna je maximalne neergonimicka, a zdrzuje pri praci.

  110. Posted 9. 11 2009 at 8:04 | Permalink

    Maca mám třetí den a po dvaceti letech s Windows je přechod místy bolestivý, ale rozhodně nelituju (nějaké nesouvislé postřehy: http://twitter.com/mac_switcher).

    Takže tento díl mi přišel jak na zavolanou, díky moc za něj!

  111. Posted 9. 11 2009 at 10:09 | Permalink

    Kluci super! Gratulace

  112. dsquared
    Posted 9. 11 2009 at 11:43 | Permalink

    @petrmara v TextEditu to jede ale v Mailu ne, Vam ano ?

  113. Posted 9. 11 2009 at 13:56 | Permalink

    mate 3364 pozreti za tyzden. to je slusne. kolko ste mavali pred muvi.cz?

  114. Posted 9. 11 2009 at 21:24 | Permalink

    @gondo: Clovece to je zvlastni. ja ji zkousel v NY Apple storu a byl jsem z nadsenej. Me osobne padla do ruky skvele …

  115. Posted 9. 11 2009 at 21:25 | Permalink

    @sfilipum: Jeden dil ve stredne dobem horizontu vidi 15 - 25.000 lidi. Digit je distribuovan radou kanalu, takze krome on-line streamu, je tady iTunes, primy download atd.

  116. Posted 9. 11 2009 at 21:25 | Permalink

    @Honza Brezina: Taky se mi ten nový MACbook white líbí, v létě určitě pořídím ;-).

  117. Posted 9. 11 2009 at 23:12 | Permalink

    @brabbit: Muze to od cloveka s 17″MBP na kline znit uchylne, ale me se libi vazne moc. Kdybych nevedel co s penezi, coz neni zrovna muj aktualni problem, sel bych do nej, jako druheho stroje… :)

  118. Majkl V.
    Posted 10. 11 2009 at 0:33 | Permalink

    Na zálohování přes Time Machine používáte Time Capsuli? Nebo jiné HW řešení?

  119. petrmara
    Posted 10. 11 2009 at 8:59 | Permalink

    @Majkl V. na Time Machine muzes pouzit jakykoliv externi disk, coz je rychlejsi nez Time Capsule (tam jde vse pres sit)…

  120. Posted 10. 11 2009 at 9:40 | Permalink

    Ja pouzivam TC a opravdu je slusne pomala. Na drhou stranu se nemusim o nic starat a nezapomenu

  121. clubo
    Posted 10. 11 2009 at 20:30 | Permalink

    Díky moc pánové! Pěkně jste zametli s konkurencí :-D Jinak výborná reportáž ;-) hlavně co se týče užitečnýho softu pro uživatele maců. Ještě jednou díky! ;-)

  122. Posted 10. 11 2009 at 22:24 | Permalink

    @clubo: dik za pochvalu

  123. lay
    Posted 10. 11 2009 at 23:08 | Permalink

    trochu offtopic sorry.. ale taky nekomu pripada ze RH v poslednim postu o HD2 (zadna reklama, spis naopak) konecne pochopil o cem je iPhone??? omlouvam se jeste jednou, ale musel jsem to nekam napsat :(

  124. Posted 11. 11 2009 at 3:43 | Permalink

    Jsem na tom stejně jako Petr, také se snažím vystačit si v maximální míře s aplikacemi, které jsou součástí systému. typickým příkladem je iChat — ať se na mě nikdo nezlobí, ale v preferencích AdiumX se prostě ztrácím.

    Ale Petře, jak řešíš na 10.6 dosavadní neexistenci Chax? Konkrétně myslím autoakceptování text invitations a autohide?

  125. Posted 11. 11 2009 at 10:50 | Permalink

    @lay: Nebral bych vazne nic co RH pise. Pokud to jen trochu sledujete, tak si casto protireci a rad meni nazory …

  126. Endrju
    Posted 11. 11 2009 at 14:24 | Permalink

    RH rád čeří vody - je to reklama. Když je na trhu HTC Tytn2 tak je to najednou nejlepší mobil, a real VGA display by si koupil jen hlupák. Když pak je na trhu HTC Touch HD, tak je najednou velký display fajn a sexy. Teď je zase další jeho protiřečení pokořeno a to, že používá mobil s kapacitním displayem … tím vším si protiřečil jen za poslední rok. Kdysi vycházel dikobraz ted místo toho máme RH.

  127. Tomáš
    Posted 11. 11 2009 at 17:52 | Permalink

    Digit je jediný český videocast, který sleduju.
    Videa od Zive nebo letemsvetemapplem mě nebaví.

    Na Macu používám TrueCrypt, kvůli kompatibilitě s PC.

    Místo budíku mám Awaken.

    A v práci používám Papers a LabAssistant od Mekentosj.

    Jinak by mě zajímala bezpečnost 1Password, který taky používám. Jako laik vnímám líp, když je “security software” opensource (př. TrueCrypt). Myslím, že případné chyby a díry vyplavou na povrch rychleji. Ale možná se pletu.

  128. Posted 11. 11 2009 at 19:55 | Permalink

    @Endrju: Berme to pozitivne - RH se stale vyviji a bude jeste lepsi nez ted a to uz ted je nejlepsi :)

  129. Posted 13. 11 2009 at 0:00 | Permalink

    Tak toto je supr díl, už vím vše :) Kde mi doporučujete koupit maca? Tady v čr nebo se vyplatí si pro něja zajet někam jinam?

  130. Posted 13. 11 2009 at 4:12 | Permalink

    Zdravím Vás,
    chtěl bych se zeptat jestli nevíte o nějaké pluginu který by zajistil rozvržení Windows Exploreru/Průzkumníka na SLOUPCE jako je ve FINDERU?
    Přijde mi to jako nejlepší způsob procházení složek :)
    Díky za každou odpověď

  131. petrmara
    Posted 13. 11 2009 at 8:10 | Permalink

    @Pavel Kout, kdyz uz je potreba prijmout, tak to adium zapnu, ale jen pro prijeti. Jinak se snazim komunikovat predevsim pres skype..

  132. Posted 13. 11 2009 at 11:24 | Permalink

    @Petr Drahoš: To asi zalezi na tom co preferujes. Ano, bezesporu se da koupit levneji nez v CR a to v rade zemi …

  133. Posted 13. 11 2009 at 11:25 | Permalink

    @ &roid: Clovece tak to vazne neporadim. Spis se zeptej Googlu nez nas dvou Macaru :)

  134. Michal A.
    Posted 13. 11 2009 at 23:50 | Permalink

    Opravdu vydařený díl. Já jsem koupil Macbook Pro před čtyřmi měsíci a jsem nadmíru spokojený. Jen k té ceně za apple produkty. Souhlasím s jejich marketingovou strategií (i když Apple v poslední době dost zlevnil). Kdyby Macbook Pro stál 15000,- tak by nikdo neuvěřil, že je tak dobrý! To je jako kdyby kožená bunda Hugo Boss stála 5000 kč. Mnoho zákazníků by si ji nekoupilo, protože by ztratila ten nádech exluzivního zboží, které si nemůže dovolit každý…

  135. brabbit
    Posted 14. 11 2009 at 10:19 | Permalink

    Je nějaký rozdíl, jestli koupím MACa v USA nebo v ČR ? Myslím tím, jestli není třeba nějaký jiný typ zásuvky nebo tak něco …

  136. Posted 14. 11 2009 at 12:22 | Permalink

    @brabbit

    Stačí koupit tu vidličku, mají ji všechny Apple obchody :)

    Ale dá se použít i takový ten dvoukolíkový kabel.

  137. Posted 15. 11 2009 at 11:59 | Permalink

    @brabbit: Technicke rozdily:
    - v USA se prodavaji notebooky s US klavesnici, ktera ma trochu jiny tvar nekterych klaves, rozlozeni spec. znaku a nema logicky ceske popisky
    - zdroj je shodny, pouze se musi vymenit koncovka zdroje
    - v USA je stamndardne 90denni ci rocni zaruka

    jine rozdily nejsou

  138. Posted 15. 11 2009 at 21:05 | Permalink

    Pokial chcete Digit.cz pozerat na Popcorn Hour (Networked Media Tank), skript je k dispozicii na

    http://www.madaj.net/files/serialykinema/

  139. Warcz
    Posted 16. 11 2009 at 0:34 | Permalink

    Škoda toho přehozeného zvuku :(((

  140. Posted 16. 11 2009 at 12:27 | Permalink

    @Warcz: Neboj, dnes bude novy dil se spravnym zvukem :)

  141. Posted 19. 11 2009 at 11:11 | Permalink

    možná jsem stará škola, ale na macu mi nechutně chyběl commander - nejrychlejší správa souboru, kterou sem kdy používal s možností klávesových zkratek a napojení na http://FTP.

  142. franta jetel
    Posted 2. 12 2009 at 20:53 | Permalink

    @Daloš: zkus tohle:
    http://www.macupdate.com/info.php/id/13176
    :)

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*
« Back to text comment