Digit #36 – Která reklama (ne)funguje na Internetu

Pro natáčení jsme využili prostory Czech Internet Fora, které proběhlo v Praze, a jako hosta jsme pozvali Patricka Zandla. Téma tudíž logicky nemohlo být jiné než Internet a to, jaké formy propagace a reklamy na českém Internetu fungují a které ne. Porovnali jsme klasickou bannerovou reklamu s redakční spoluprací, ke které se uchyluje řada redakcí tradičních informačních portálů, sociální sítě s klasickou inzercí či účinnost a prodejnost inzerce ve video obsahu. Jaké formy propagace fungují na Twitteru či Facebooku? Dá se v současné krizi vydělávat na blogu či specializovaném serveru? To všechno jsou otázky, na které najdete odpovědi v 36. dílu.

A pokud chcete Digit podpořit, máme pro vás unikátní příležitost. Připravili jsme limitovanou edici 50 kusů originálních triček DIGIT.CZ. Pokud budete dostatečně rychlí, k dispozici jsou v on-line obchodě Retro obchodu. Za realizaci designu triček děkujeme lewro.com.

Podcasty

Komentáře

  1. Supr díl jako vždy! Výběr hosta opravdu výborný! Jen ten seshora padající mikrofon trochu rušil… 😉

  2. Zdravím! Díky za zajímavé a atraktivní téma. Obsah a myšlenky dílu se mi ale zdají trochu roztříštěné. Možná by nebylo od věci rozhovor více usměrnit. V tomto se mi líbilo, jak Petr čas od času určitou myšlenku prostě zopakoval a jednoznačně definoval – správná cesta.

    Patrik byl bezesporu zajímavý host. Asi je to jeho stylem dialogu, ale díl byl takový hodně klidný – osobně se mi více líbí dynamičtější a živější díly. Přeji mnoho prodaných triček!

    Petr Bambásek

  3. Moc povedený díl. Velmi zajímavé téma i host. Tričko už objednáno od pátku a konečně i zaplaceni :-).

  4. Dobré 🙂 Len škoda, že je tam „for geeks“, triko by som si aj objednal, len „for geeks“ ma fakt odradzuje… keby že je tam radšej nahryznuté jablko :)) Digit fun som ale geek rozhodne ne 🙂

  5. @Petr Bambásek: Dil byl klidnejsi, protoze Patrik ma proti nam vyrazne kultivovanejsi a sporadanejsi projev. Nechteli jsme ho tlacit nikam, kde by se necitil dobre. V pristim dile, se zase vyradime my 🙂

  6. @Xorpi: A prave proto je to limitovana edice 50ks – coz je nami odhadovany pocet OPRAVDOVYCH GEEKu v CR. Pokud se tricka chytnou, tak pristi edice muze byt treba Mac like …

  7. zdravím, příjemně překvapen že na další díl digitu nemusime čekat přes měsíc a zároveň kvalita vůbec nestrádá. určitě zajímavej díl se zajímavým hostem. kdyby se vám častěji podařilo někoho „ulovit“ bylo by to určitě přínosné. ještě ste se mohli zeptat co host a apple aby to bylo perfektní:) tričko se mi bohužel netrefilo uplně do vkusu ale kdyby byla jiná možnost jak podpořit digit tak jsem pro.

  8. Fajn díl a občas jsem se i dost zasmál :-). Jen tak dál a samozřejmě skvělý host! Přijde mi, že jste čím dál lepší!

  9. Já bych si dovolil trochu nesouhlasit. Myslím, že sociální reklama nemusí být nutně o propagaci produktu, dokonce bych řekl, že tahle její část má jen malé místo. Daleko více vidím smysl v propagaci samotné značky.
    Opisování tiskových zpráv samotřejmě nic neřeší. Být součástí cosiální sítě znamená být součástí jedné velké hry. Je proto nezbytné uživatele pobavit a získat si jejich přízeň. Nikde jinde není vhodnější prostor pro prezentování různých microgames, soutěží, doplnkové grafiky jako wallpaperu a pod. Pokud takové aktivity proložíte občas reklamou na nějaký produkt v akci, jistě bude mnohem lépe přijat.

  10. Velmi pekny diel. Mobil.CZ som sledoval uz pred X rokmi a vzdy som tam nasiel co som hladal.
    Celkom by som uvítal dalsieho hosta niekoho z Apple komunity v Čechách.
    Pridal som si vas podcast do iTunes ale nikdy to nevydrzim a pozrem si to cez web. 🙂

    Len tak ďalej….

  11. ad 6:34min.
    Co ak sa jedna o novu firmu alebo o firmu, ktora nema zatial ziadny socialny feedback?
    Je potrebne najskor vytvorit social profile a nasledne pocuvat co sa o firme hovori, komunikovat a prisposobovat business podla feedbacku ?
    Alebo ako postupovat v tomto pripade?

  12. Ačkoli je tento díl pro mě nezajímavý, tak jsem tento díl dokoukal až do konce. Téma je určitě pro mnohé hodně zajímavé a rád jsem si ho vyslechnul. Host byl už dávno, takže další pozitivum. Ještě jednou díky. Prostě super díl

  13. Chlapi! Tohle bylo fakticky výborný. Kkdyž jsem teď prošel vaše videocasty zpětně, myslím, že tohle je výborný pojetí, jen bych řekl, že by aktuality vs. host by mohly být 1:2 – subjektivní dojem. Podstatným zjištěním pro mě je, že to má vývoj. Díky.

  14. K tomu, co říká Martin J. – vzpomeňte, jak před pár týdny zaměstnával Staropramen lidi na facebooku, když ukrýval po Praze soudky s pivem a udělal z toho hru na geocaching. Ne, že by zrovna Staropramen potřeboval velkou reklamu, ale těžko by podobnou věc umístil jinam, než právě na sociální síť.

    Díky za díl, bylo to zas něco trochu jiného. Skvělý host, Patrika klidně voďte častěji 🙂 Těším se na #37

  15. @johnnym26: Staropramen jsem nezaregistroval, ale to co rikate dava smysl. Otazka je, nakolik je to zabavna hra a na kolik fungujici marketing. O kolik se zvysilo povedomi o znacce ci snad prodeje?

  16. len zopakujem to, co tu pisalo vela ludi predomnou- SKVELA CAST. Presli ste na iny sposob ozvucenia? V poslednom( a mozno aj v 34) diely sa mi nepacil zvuk- strasne to „lietalo“.
    Su este tricka? 🙂

  17. Opět pěkný díl. Sice mám osobně radši díly věnované Applu, ale trocha zpestření neuškodí 🙂
    Jenom jste mně hoši zaskočili nepřipraveného, protože jsem nečekal další díl tak brzo. Je vidět, že se snažíte 😉 Nebo to dělá spolupráce s Muvi?

  18. @Honza Březina: Honzo, tohle jsem měl konkrétně na mysli http://www.facebook.com/Staropramen140 . Myslím, že většina účastníků to měla spíš jako hru (konečně hodnotná keška :-)), ale mít soudek se určitě někomu zalíbí a může to tak pomoci i prodeji. Ale víc nechci hádat, už tohle bylo věštění z prázdného půllitru 🙂

  19. @johnnym26: Rozhodne netvrdim, ze to byla spatna akce nebo ze nefungovala. Naopak by me zajimalo s jakym vysledkem to udelali. Pokud ziskali stovku nejakych opinion makeru, tak je to zasah radove tisicu lidi formou „doporuceni“, coz vubec neni spatne …

  20. Tricko je zajimavy napad, design se mi libi, ale ta anglictina…
    Panove, prece nechcete, aby vasi priznivci nosili na hrudi tri hrubky vedle sebe!
    Jinak bych urcite koupil 🙁

  21. @MoRi: No nevim, me pojeti v pravde americke anglictiny, je s tim co je na tricku uplne v pohode. Ale pokud jsem neudelal gramaticky test, tak se vsem omlouvam. Mimochodem. Co by melo byt spravne?

  22. Asi by tam melo byt „men“ a „women“ a „geeks“, jinak me nic nenapada…

    Doufam, ze v budoucnu planujete nejakou dalsi serii tricek, hlavne teda ve velikosti XXL :-)…

    Jinak pekny dil, akorat se me zdalo, ze to defakto byl „Patrikuv dil“, v podstate jste ho nijak neusmernovali… Ale nerikam, ze je to spatne, me se to libilo a vetsine asi taky… Jen me to zaujalo, ze oproti jinym dilum jste oba byli dost v pozadi…

    Kdyby jste mu do toho ale kecali, tak Vas tady zase lidi sepsou jako v tom dile s Hulanem :-)…

    Ps: Doufam, ze se stane tradici vydavani dilu takhle rychle po sobe?…

  23. @Honza Brezina: Hmm, my Cesi jsme proste odbornici… v tomto pripade na „me pojeti v pravde atd. atd.“
    Mohl bych neco placat o pouziti clenu u podstatnych jmen, ale o to na tomto webu nejde, ze. Chtel jsem jen rict, ze je skoda, kdyz takove pekne tricko bude na anglicke/americke oko pusobit stejne blbe, jako na nase by pusobil napis „Ceska republyka!“

  24. MoRi,
    neviem, aka je tvoja uroven anglictiny, ale co sa tyka toho tricka, ja tam ziadnu chybu nevidim : woman = zena, women = mnozne cislo pre zenu cize zeny, detto man= muz, men= muzi…
    takze mal by si si to nastudovat a potom robit “mudre“ komentare. lewro je vynikajuci a uspesny web designer, ktoreho osobne poznam, tak by si si mohol tie hlupe komentare nechat pre seba. ak budes taky uspesny ako on tak klobuk dolu.

  25. @Xfile: At tak ci tak, v kazdem pripade lewro je v tom nevinne. On delal graficke zpracovani, myslenka (i texty) je z moji hlavy. Takze pokud chcete nekomu hlavu potrit maslem, tak moji 🙂

  26. Nechápu, co tady řešíte s „chybami“ na tričku… dává to smysl přece v množném i jednotném čisle, ne?;) Když už je to ale „venku“, spíš by mě zajímalo, jak to tvůrci původně mysleli…? Ať tak nebo tak, už se těším, až tričko dorazí do Ostravy. ;))

  27. Tvurci to mysleli tak, ze to bude prca a ne, ze nekdo bude resit takoveto drobnosti 🙂 Ten slogan vznikl tak spontalne, ze jsme zrovna tuhle otazku neresili…

    Take it easy …

  28. Trošku pozdě, ale přeci 🙂 Právě při čekání na další díl postupně dokoukávám, co jsem neviděl od doby, kdy jsem vás pánové začal se stále rostoucím nadšením sledovat. A musím říct, že se bavím ne jen snad díky vzestupnosti čísel Digitu, ale po pravdě řečeno snad právě díky tomu, že vás takto s radostí „poznávám“ 🙂 Jste super! 🙂 A díky za váš čas, který nám takto věnujete! 🙂 Bavím se 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *